וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלור באזהרת רווח: ההכנסות השנה יהיו נמוכות בכ-25% מהציפיות והחברה תסיים את 2001 בהפסד

ליאור כגן

3.7.2001 / 11:37

להערכתה, ההכנסות ב-2001 לא יעלו על אלה ב-2000; המנכ"ל: הצמיחה והרווחיות תלויות בסביבה העסקית; לא ניתן כרגע לתת תחזית לעתיד

חברת ואלור מערכות ממוחשבות , הנסחרת בבורסת הנויר מרקט בפרנקפורט, מצטרפת לגל אזהרות הרווח של החברות הישראליות. החברה, שהעריכה שהכנסותיה השנה יסתכמו בכ-40 מיליון דולר, מדווחת כי יעד זה לא יושג בשנה הנוכחית.

בשעה זו, עם פרסום אזהרת הרווח, צונחות מניות החברה בכ-11% ונסחרות במחיר של 2.05 יורו.

החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2001 לא יעברו את סף ההכנסות שנרשם ב-2000 בסך 29.3 מיליון דולר, ולפיכך עלולה החברה לסיים את שנת 2001 בהפסד.

להערכת החברה, ההכנסות בחציון הראשון יסתכמו ב-14.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

את הרבעון השני של השנה תסיים ואלור, לפי הערכותיה, עם הכנסות של כ-7 מיליון דולר, לעומת 7.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של כ-6%.

באזהרת הרווח שפירסמה ואלור לרבעון הרביעי של 2000, העריך סמנכ"ל הכספים דאז, איציק בן ישע, כי הכנסות החברה ב-2001 יסתכמו בכ-37 מיליון דולר, וכי החברה תעבור לרווח בשנה זו.

"על ואלור להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח"

מנכ"ל החברה, שמיל דולברג, אמר: "להערכתנו, ניתן יהיה לראות התאוששות בשוק האלקטרוניקה בשנת 2002. על ואלור להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח ובמיוחד במיזם האינטרנט e4eNet, בתוכנת ה-CAM Trilogy 5000 ובספריית הרכיבים של ואלור, על מנת לשפר ולהגדיל את היצע המוצרים ועל מנת לאפשר לחברה לנצל את יתרונותיה הטכנולוגיים לכשיתאושש השוק והדרישה למוצריה תגדל".

לדבריו, הצמיחה בהכנסות לשנת 2001, כמו גם הרווחיות, תלויות במידה רבה בהתפתחויות בסביבה העסקית של לקוחותיה העיקריות של ואלור. חוסר הוודאות השורר בשווקים ובקרב לקוחות החברה מקשה על מתן תחזיות בשלב הנוכחי.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה ואלור עם הפסד של 225 אלף דולר, והכנסות של 7.3 מיליון דולר. מניית החברה נסחרת בשעה זו קרוב מאוד למחיר השפל שלה, זאת לאחר שבמאי 2000 הגיעה למחיר שיא של 15.8 יורו.

ואלור עוסקת בפיתוח כלי תוכנה לתכנון הייצור וההרכבה בתהליך אופטימלי של מוצרים אלקטרוניים. החברה נוסדה ב-1992 ע"י פורשי אופטרוטק. מטה החברה ממוקם ביבנה, לחברה שש שלוחות באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. כלי התוכנה של ואלור מאפשרים מעבר מהיר מתכנון לייצור, תוך שיפור וייעול המוצר ותהליך הייצור. בין מוצריה של החברה מצויים: תוכנת - Genesis מוצר משותף עם חברת אורבוטק, המאפשר אופטימיזציה של המוצר ושל הליך יצורו. התוכנה נועדה לשימוש יצרני מעגלים מודפסים; מוצר ה-Enterprise שפותח על ידי ואלור עבור מתכנן המוצר - לבחינת התאמה לייצור של המעגלים המודפסים (בשלב התכנון); ותוכנת Trilogy, העוסקת באופטימיזציה של המוצר להרכבה ואופטימיזציה של מכונות ההרכבה בקו הייצור ומאפשרת את שיפור תהליך ההרכבה והבדיקה של המעגלים המודפסים.

עם לקוחות ואלור נמנים: סימנס, טושיבה, סוני, סיסקו, לוסנט, אריקסון, אי.בי.אם, אלקטל, נוקיה, אפסון, סמסונג, SCI ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully