וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון ביטל שוב את האישור לעבודות חברת החשמל בכביש "גהה" בשבת

שרון קדמי

16.12.2005 / 8:05

משמעות הוראת שרון היא כי חברת החשמל תיאלץ לבצע את העבודות שנותרו לה באזור באור יום, מאחר שמבחינה בטיחותית לא ניתן לבצע את העבודות הללו בשעות החשכה



ראש הממשלה, אריאל שרון, ביטל שוב את האישור שניתן לחברת החשמל לבצע את עבודות להקמת קו מתח על עליון לאורך כביש מספר 4, באיזור המושב גנות (כביש "גהה") במהלך יום השבת הקרוב. לפני כחודשיים הורה שרון לחברת החשמל להפסיק את העבודות בימי שבת באותו אזור, למרות שהן כבר החלו. הוראתו של שרון אז גררה ביקורת פוליטית.



משמעות הוראת שרון היא כי חברת החשמל תיאלץ לבצע את העבודות שנותרו לה באזור באור יום, מאחר שמבחינה בטיחותית לא ניתן לבצע את העבודות הללו בשעות החשכה. בחברת החשמל ציינו, כי הם ביצעו את כל העבודות שניתן היה לבצע בשעות החשכה, כולל עבודות עם מסוקים, וכי העבודות שנותרו חייבות להתבצע באור יום. מדובר בעבודות לאורך כ-8 שעות בהן תנועת הרכבים וכלי הרכב באזור כולו אמורה להיפסק.



כביש מספר 4 נחשב לעורק תחבורה מרכזי המנקז אליו תנועה מכביש ת"א-ירושלים ממזרח, כביש אשדוד-ת"א מדרום, וכביש החוף הישן מצפון. מדי יום חולפים בכביש כ-175 אלף כלי רכב.



לדברי בכירים במשטרת ישראל, רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), סגירת הכביש לתנועה היא בגדר "קטסטרופה תחבורתית שתיצור פקק תנועה עצום בכל גוש דן שיסתום את כל הדרכים מסביב ויסב נזק אדיר לא רק בזמן אלא באובדן מאות אלפי שקלים למשק, מאחר ומדובר באחד מצירי התנועה המרכזיים במדינה, אם לא המרכזי שבהם".



מחברת החשמל נמסר, כי "הקו הינו קו אסטרטגי ולכן גמר העבודות חיוני ביותר. החברה תפעל על פי הוראות משרד התשתיות והמשטרה". מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי "ראש הממשלה הורה לחברת החשמל שלא לבצע עבודות שאין בהם כורח המציאות בשבת. על חברת החשמל למצוא פתרון שלא יפגע בציבור כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully