וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לרדת - נסחר ברמה של 59.90 דולר לחבית

רונן סרברניק

16.12.2005 / 9:18

מחיר חבית נפט גולמי ירד אתמול ב-2.4%; סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) העלתה ביום רביעי את התחזית שלה לביקוש העולמי לנפט ב-2006 ב-7.8%



מחיר הנפט הגולמי ממשיך לרדת גם היום, על רקע התחממות קלה בארה"ב ולאחר שאתמול נסגר בניו יורק מתחת לרמת 60 דולר לחבית.



מחיר הנפט הגולמי יורד ב-1.5% לרמה של 59.90 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי ירד אתמול ב-2.4% ונסגר ברמה של 59.99 דולר לחבית.



מחיר הנפט הגולמי רשם ירידות ביומיים האחרונים, מאז שממשלת ארה"ב דיווחה על גידול במלאי הנפט הגולמי. כעת מעריכים אנליסטים, כי מלאים אלו יסייעו לממשלת ארה"ב להתמודד עם ביקוש השיא למוצרי נפט של החורף.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) העלתה ביום רביעי את התחזית שלה לביקוש העולמי לנפט ב-2006 ב-7.8%, ל-85.18 מיליון חביות ביום. מדובר ב-1.79 מיליון חביות יותר מהביקוש ב-2005. מדינות אופ"ק ייאלצו להפיק 28.5 מיליון חביות ביום כדי לעמוד בביקוש שכזה.



מחיר הנפט ירד בכ-14% מהשיא באוגוסט, עם פגיעת קתרינה. IEA מסרה, כי תנודתיות נמוכה במחירי הנפט מלמדת שהשוק נרגע מהעצבנות שגרמו העלייה בביקוש ב-2004 וההוריקנים בסתיו. התחזית לגידול בביקוש ב-2006 מוסברת בביקושים מצד המדינות המתפתחות ועונת החורף בארה"ב.



ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מאספקת הנפט העולמית, הודיע בתחילת השבוע כי אין בכוונתו לשנות את תפוקתו הרשמית ברמתה הנוכחית של 28 מיליון חביות נפט ליום - קרוב לשיא של 25 שנים - כדי להימנע מ"הפחדת" השווקים. זאת, לנוכח התקררות מזג האוויר בצפון אמריקה ואירופה. תפוקת הנפט בפועל של מדינות אופ"ק עומדת כעת על 30 מיליון חביות ליום.



עם זאת העריך אופ"ק, כי ייתכן שמכסות התפוקה של המדינות החברות בו יקוצצו בפגישה הבאה של שרי הנפט של הארגון, בסוף חודש ינואר, על רקע ירידה בביקוש.
"ככל שנתקרב לרבעון השני של שנת 2006, ייתכן שתידרש פעולה מסוג שונה כדי לשמור על יציבות השווקים", אמר אתמול שר הנפט של ערב הסעודית - יצרנית הנפט הגדולה באופ"ק - עלי אל נעימי. "בפגישה הנוכחית הותרנו את התפוקה ללא שינוי", הוסיף.



נשיא אופ"ק, שייח אחמד אל-סבאח, המשמש גם כשר הנפט של כוויית, אמר אתמול כי רמת מחירים של 50 דולר לחבית נפט לא תפגע בכלכלה העולמית. מכירות הנפט של מדינות המזרח התיכון צפויות להגיע השנה ל-400 מיליארד דולר, לעומת כ-100 מיליארד דולר בשנת 1999, לפי נתוני קרן המטבע הבינ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully