וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ללא שינוי ברמה של 4.593 שקלים; גיפט: העולם ממשיך לממן את הגירעון הענק של ארה"ב

טל לוי

16.12.2005 / 12:33

ערן בסון: "הכוכב של השבוע הוא דווקא הין היפאני שהתחזק ב-5% מול הדולר; המדד השלילי שפורסם אתמול מחזק את ההשערות שנגיד בנק ישראל לא יעלה את הריבית שוב"



הדולר שנמצא במסע ירידות זה שלושה שבועות, פותח את הבוקר ללא שינוי ושערו בשעה זו 4.593 שקלים. היורו מוסיף 0.1% ושערו 5.496 שקלים.



אתמול נודע כי מדד המחירים לצרכן עבור חודש נובמבר ירד ב-0.1% וכי מדד המחירים לצרכן בארה"ב איבד 0.6% - בעיקר הודות לירידת מחירי האנרגיה בעולם. ואילו משרד העבודה האמריקאי דיווח כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה ב-1000 וכי כעת הוא מסתכם ב-329 אלף. זאת, לעומת תחזית לירידה במספר התביעות. בסך הכל קיימות 2.61 מיליון תביעות אבטלה בארה"ב.



"השקל שומר על יציבות יחסית בימים האחרונים לאחר שהתחזק משמעותית בשלושת השבועות האחרונים", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "מחזורי המסחר יורדים לקראת סוף השנה ובסך הכל מדובר על מסחר ללא התפתחויות מיוחדות. זאת בשונה מהמצב בעולם".



בסון מציין כי הכוכב של השבוע הוא דווקא הין היפני, שהתחזק תוך שלושה ימים בלבד בכ-5% מול הדולר, לרמה של 115.6 יין לדולר. המטבע היפאני התחזק השבוע ב-3.5% מול היורו. עם זאת, חשוב לזכור כי הין נחלש השנה בצורה ניכרת, בשל מימושי רווחים ולכן קל לו יותר לטפס שוב.



שלשום נודע כי הגירעון החודשי בארה"ב היה הגבוה בכל הזמנים והסתכם ב-68.9 מיליארד דולר. זאת, לעומת צפי של 62.9 מיליארד דולר. לעומת זאת, אתמול פורסמו נתוני זרימת ההון לארה"ב ומהם עולה כי בחודש האחרון זרם לארה"ב סכום כסף אדיר של 106.8 מיליארד שקל - הרבה יותר מהתחזית שדיבר על סכום של 75 מיליארד דולר. "משמעות הנתונים היא שהעולם, ובמיוחד מדינות אסיה, ממשיך לממן את הגירעון הענק של ארה"ב", אומר בסון.



ומה קורה אצלנו? "המדד השלילי שפורסם אתמול מחזק את ההשערות שנגיד בנק ישראל לא יעלה את הריבית בעוד 10 ימים", אומר בסון "אם נניח שהריבית בארה"ב תעלה בינואר ב-0.25% נקבל מצב של שוויון בריביות והדבר יגביר את רגישותו של השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully