וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב הצטמצם באופן מפתיע ברבעון השלישי ב-1%

רונן סרברניק

16.12.2005 / 16:16

הגירעון הצטמצם לרמה של 195.8 מיליארד דולר בעקבות תשלומים שקיבלו חברות אמריקאיות מחברות ביטוח זרות בשל עונת ההוריקנים האחרונה



הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב הצטמצם באופן מפתיע ברבעון השלישי ב-1% לרמה של 195.8 מיליארד דולר, כך דיווח היום משרד המסחר בארה"ב.



זהו הרבעון השני ברציפות בו מצטמצם הגירעון ברבעון השוטף מאז שהגיע לרמת שיא של 198.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הגירעון בחשבון השוטף מהווה 6.2% מהתמ"ג של ארה"ב, זאת לעומת 6.5% מהתמ"ג במהלך הרבעון הראשון. על מנת שארה"ב תצליח לסגור את הגירעון לחלוטין ועדיין תשמור על ערכו של הדולר, היא זקוקה למימון יומי של 2.1 מיליארד דולר.



כלכלנים צפו שהגירעון יגדל ברבעון השלישי לרמה של 203.2 מיליארד דולר. צמצום הגירעון נובע בחלקו מתשלומים שקיבלו חברות אמריקאיות מחברות ביטוח זרות על רקע הנזק הרב שיצרו סופות ההוריקן "קתרינה" ו"ריטה", מסר משרד המסחר.



על אף הצמצום הנוכחי, צפוי הגירעון לשוב ולהתרחב מאחר שהביקוש למוצרים מיובאים מתגבר עם התאוששות המצב הכלכלי. הגירעון המסחרי עלה בחודש אוקטובר לרמה של 68.9 מיליארד דולר, על רקע גידול ביבוא מוצרים דוגמת נפט גולמי, מכוניות ומקלטי טלוויזיה, דיווחה ממשלת ארה"ב מוקדם יותר השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully