וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרניבל, חברת שיט התענוגות של משפחת אריסון, יורדת ב-2.5% בוול סטריט בעקבות תחזית מאכזבת

TheMarker

16.12.2005 / 17:32

חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם סיפקה תחזית רווח נמוכה מציפיות האנליסטים לרבעון הנוכחי ושנת הכספים כולה; דיווחה על רווח של 353 מיליון דולר ברבעון



קרניבל (סימול CCL), חברת שיט התענוגות הגדולה עולם הנמצאת בשליטת משפחת אריסון, דיווחה היום על זינוק של 20% ברווחיה ברבעון הכספים הרביעי הודות לגידול בהכנסותיה שנרשמה על רקע עלייה במחירי הכרטיסים וגידול בתפוסה של ספינותיה. עם זאת, סיפקה החברה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי ולשנת הכספים כולה.



מניית קרניבל יורדת ב-2.5% במסחר בוול סטריט.



החברה, המפעילה את מותגי השיט קרניבל, פרינסס, הולנד אמריקה ואחרים, רשמה ברבעון - שהסתיים בסוף נובמבר - רווח של 353 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, לעומת רווח של 294 מיליון דולר, או 36 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 41 סנט למניה.



הכנסות קרניבל בתקופה המדווחת הסתכמו ב-2.57 מיליארד דולר, גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. גם כאן עלתה החברה על תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 2.54 מיליארד דולר.



קרניבל, שהודיעה שלשום על הזמנת 4 ספינות חדשות מיצרנית הספינות האיטלקית פינצ'אנטיירי תמורת 2 מיליארד דולר, רשמה גידול של 22% ברווחיה בשנת הכספים כולה. רווחי החברה בשנת הכספים הסתכמו ב-2.26 מיליארד דולר, או 2.7 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.85 מיליארד דולר, או 2.24 דולרים למניה, בשנת הכספים הקודמת. הכנסות החברה בשנה גדלו ב-14% לעומת שנת הכספים 2004, ל-11.09 מיליארד דולר.



במבט קדימה, צופה קרניבל לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 34-36 סנט למניה. בשנת הכספים כולה צופה החברה רווח של 3-3.1 דולרים למניה. תחזית האנליסטים היא לרווח של 45 סנט למניה ברבעון הנוכחי, ורווח של 3.14 דולרים למניה בשנת הכספים כולה.



מנכ"ל קרניבל, מיקי אריסון, הביע שביעות רצון מתוצאותיה הרבעוניות של החברה. "התוצאות מעידות על עוצמתם של עסקי שיט התענוגות שלנו", אמר. "למרות עלייה של כ-50% במחירי הדלק ברבעון וסופת ההוריקן הקשה ביותר בתולדותינו, עדיין הצלחנו לרשום גידול של 20% ברווחים לשיא של כל הזמנים", הוסיף.



לדברי אריסון, בהתייחסו לשנה כולה, התחזקות התמחור והתמקדות בצמצום עלויות יותר מקיזזה גידול של 180 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת בהוצאות על דלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully