וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה שלילית בסגירה

16.12.2005 / 23:50

מדד נאסד"ק איבד 0.4% לרמה של 2,252 נקודות. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה קלה לרמה של 10,879 נקודות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית על רקע תנודתיות מוגברת בשל "יום הכישוף המרובע" - הפקיעה החופפת של אופציות על מניות, אופציות על מדדים וחוזים עתידיים על מניות יחידות ומדדים - שהחל היום.

מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות על רקע תוצאות כספיות מאכזבות של ענקית התוכנה אורקל, ומדד נאסד"ק איבד 0.4% לרמה של 2,252 נקודות; מגזר הנפט הוביל את הירידות במניות הבלו צ'יפ לאחר שמחיר הנפט צנח לשפל של שבועיים. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה קלה לרמה של 10,879 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 4.448%.

מחירי הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בשפל של שבועיים על רקע תחזיות למזג אוויר חם מהרגיל בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 58.06 דולר לחבית, ירידה של 1.93 דולרים או 3.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-1.33 דולרים או 2.2%.

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב הצטמצם באופן מפתיע ברבעון השלישי ב-1% לרמה של 195.8 מיליארד דולר, כך דיווח היום משרד המסחר בארה"ב. זהו הרבעון השני ברציפות בו מצטמצם הגירעון ברבעון השוטף מאז שהגיע לרמת שיא של 198.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הגירעון בחשבון השוטף מהווה 6.2% מהתמ"ג של ארה"ב, זאת לעומת 6.5% מהתמ"ג במהלך הרבעון הראשון. על מנת שארה"ב תצליח לסגור את הגירעון לחלוטין ועדיין תשמור על ערכו של הדולר, היא זקוקה למימון יומי של 2.1 מיליארד דולר.

חברת פאוור דיזיין, ירדה היום ביותר מ-6% במחזור גדול פי תשעה מהרגיל, והשלימה בכך נפילה של כ-34% בתוך יומיים בעקבות הודעתה מאתמול על קיצוץ תחזיותיה לרבעון הרביעי השנה. החברה חתכה את תחזית ההכנסות בכשליש מ-11.2 מיליון דולר לכ-7.5 מיליון דולר. מול רווח צפוי של ממוצע האנליסטים, שעמד על 7 סנט למניה, צפתה פאואר דיזיין לרשום הפסד נקי של 3-5 סנט למניה.

יצרנית השבבים טאואר הודיעה היום כי קיבלה היתר מהרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) לפרסום תשקיף ולגיוס 50 מיליון דולר. כפי שפורסם שלשום ב-TheMarker, סמנכ"ל הכספים של טאואר סמיקונדקטור, אורן שירזי, אמר לפני חמישה ימים, כי החברה מתכוונת לשנות פעם נוספת את הסדר החזרת חובותיה לבנקים, ובראשם הפועלים ולאומי, וכי במקביל, נערכת טאואר להשלמת גיוס הון נוסף ממשקיעים ומהבנקים. הגיוס יבוצע באמצעות הנפקת אג"ח להמרה לעובדי החברה ולמחזיקי המניות.

בעלי העניין בחברה, החברה לישראל, סאנדיסק אליאנס סמיקונדקטור ומקרוניקס אינטרנשיונל, התחייבו ליותר מחצי מהסכום, ויזרימו 25.5 מיליון דולר. החברה לישראל כבר הודיעה בעבר כי תמשיך להזרים כספים על מנת לנסות ולשקם את החברה, במקביל לתוכנית הבראה. מנייתה של טאואר עלתה בקרוב ל-4%.

העיתון ההודי "אינדיה טלגרף" דיווח אתמול, כי טבע (סימול TEVA) מתכוונת לרכוש את החברה ההודית מטריקס לבורטוריס, הנסחרת לפי שווי של 750 מיליון דולר. החברה מייצרת חומרי גלם לתרופות ותרופות לבליעה. טבע ירדה ב-1.1% מהשיא החדש שרשמה אתמול, למחיר של 45 דולר.

ורינט ירדה ב-5.9% למחיר של 36 דולר במחזור גדול כמעט פי שלושה מהרגיל, לאחר שג'יי. פי מורגן הוריד היום את המלצתו למניה מ"משקל יתר" ל"נייטרלי".

אודיוקודס ירדה כ-2% לאחר שאתמול עלתה ב-5.7% אחרי שבית ההשקעות דוהרטי החל אתמול לסקר את המניה בהמלצת "קנייה".

עוד בין הישראליות בוול סטריט: צ'ק פוינט ירדה ב-2.3% למחיר של 20.5 דולר; קומברס איבדה 0.7% למחיר של 27.4 דולר; אולטיקום ירדה 2.2% במחזור גדול פי שלושה מהרגיל. הנציגה הישראלית החדשה בנאסד"ק, סקופוס (SCOP), נסגרה ללא שינוי במחזור דליל וסיימה את השבוע ללא שינוי ממחיר הנפקתה. סקופוס השלימה ביום שלישי גיוס של 31.5 מיליון דולר לפי שווי של כ-92 מיליון דולר.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה עולם הנמצאת בשליטת משפחת אריסון, סיפקה היום תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי ולשנת הכספים כולה. החברה צופה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 34-36 סנט למניה. בשנת הכספים כולה צופה החברה רווח של 3-3.1 דולרים למניה. תחזית האנליסטים היא לרווח של 45 סנט למניה ברבעון הנוכחי, ורווח של 3.14 דולרים למניה בשנת הכספים כולה. מניית קרניבל ירדה ב-4% במחזור גדול פי שלושה מהרגיל. רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בשליטת משפחת עופר, ירדה ב-4.7% - אף היא במחזור גבוה מהרגיל.

אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, דיווחה אמש על ירידה של 2.1% ברווחיה הרבעוניים למרות זינוק של 19% בהכנוסתיה, בשל הוצאות הקשורות לרכישת חברת פיפלסופט. מניית אורקל איבדה 0.8% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה ב-5%.

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, תרכוש 5% ממניות חטיבת האינטרנט של טיים וורנר (סימול TWX), אמריקה אונליין (AOL), תמורת מיליארד דולר. כך לדברי מקורות המקרובים למו"מ, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". גוגל עלתה ב-1.8% ונסגרה במחיר של כ-430 דולר למניה לאחר שבמהלך המסחר הגיעה למחיר של 432.5 דולר למניה - שיא של כל הזמנים; טיים וורנר הוסיפה 1.2%.

אדובי, יצרנית התוכנות הגרפיות הגדולה בעולם אשר אישרה החודש את המיזוג את חברת מקרומדיה, סיפקה תחזית רווח גבוהה מהתחזיות לשנת הכספים 2006. החברה צופה רווח של 1.26-1.3 דולרים למניה - מעל לתחזיות לרווח של 1.24 דולרים למניה. מניית אדובי קפצה בכ-12%.

ג'ונסון אנד ג'ונסון, יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם, הודיעה על רכישת יצרנית משאבות האינסולין, אנימס, תמורת 518 מיליון דולר. מניית אנימס זינקה כ-32%; מניית ג'ונסון עלתה ב-1.3%.

קבוצת משקיעים הכוללת את סרברוס קפיטל, קימקו ריאלטי קורפ, ורשת הסופרמרקטים סופר-ואלו, צפויה לזכות במכרז לרכישת קמעונית המזון אלברטסונס, לאחר שהגישה הצעת רכש בסך של 9.6 מיליארד דולר, 26 סנט למניה, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל". מניית אלברטסונס עלתה ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully