וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילטון מנסה לטרפד את כניסת אפריקה ופתאל ל"עסקת ההילטונים"

עומר שרביט

18.12.2005 / 7:32

אפריקה המנהלת את הולידיי אין, ורשת פתאל המנהלת את מרידיאן וגולדן טוליפ נתפשות על ידי רשת הילטון העולמית כמתחרות, ולכן היא אינה מעוניינת שייכנסו לעסקת הענק



רשת הילטון העולמית מטרפדת לפי שעה את הצטרפותן של חברת אפריקה ישראל ורשת מלונות פתאל ל"עסקת ההילטונים" בבריטניה. אפריקה ופתאל דווקא מעוניינות להיכנס לעסקת הענק, אך הרשת העולמית חוששת לשתף אותן בעסקה מאחר שהן כבר מנהלות ומפעילות בתי מלון הנושאים שמות מותגים בינלאומיים המתחרים ברשת הילטון העולמית.



אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, שמעוניינת לרכוש כ-10% מעסקת הענק, "פסולה" בעיני הילטון. שכן היא בעלים ומפעילה של בתי מלון בישראל תחת שם המותג "הולידי אין", ואילו רשת מלונות פתאל מעוררת בהילטון חשש דומה, שכן היא מפעילה 13 בתי מלון בישראל תחת שמות המותג הבינלאומיים מרידיאן וגולדן טוליפ. בנוסף, פתאל היא הבעלים של מלון מג'יק נירוונה בים המלח.



בעבור הילטון השתתפות של הגופים המנהלים מותגים מתחרים היא בבחינת הכנסת "צלם להיכל" - הרשת העולמית אינה רואה את כניסתם לעסקה בעין יפה, בין השאר עקב הצורך לשמור על סודות מסחריים מול הרשתות המתחרות. למרות הנטייה לפסול את השניים, העניין עדיין לא סגור ונמצא בבדיקה מבחינתה של הילטון.



פרט לבעיה זו, בשוק ההון אומרים כי עסקת הענק כבר "סגורה", ובה הילטון צפויה למכור למשקיעים הישראליים 16 מלונות הילטון בבריטניה תמורת כ-3.4 מיליארד שקל (418 מיליון ליש"ט). הילטון עצמה תישאר המנהלת של בתי המלון. הסכם הניהול הוא ל-30 שנה עם אופציה להארכה, ולפיכך הילטון נשארת להיות השוכרת של בתי המלון שהיא מוכרת, ומכאן התנגדותה לשתף גם מתחרים פוטנציאליים.



ההסתערות של רבים בשוק ההון על העסקה מעוררת השתאות. האיש שהביא את העסקה לפתחם של המשקיעים הוא יגאל אהובי, שכבר הוכיח את יכולות הגיוס שלו בעסקת החניונים הגדולה בשלהי 2003, אף היא היתה בבריטניה ובהיקף גדול יותר מעסקת ההילטונים - 610 מיליון ליש"ט.



הפעם אהובי שיכנע עד כדי כך, שכל אחד נאלץ להסתפק בכמחצית מהחלק שהזמין. השותפים הגדולים הם מגדל ודלק נדל"ן עם 18%, ואלקטרה נדל"ן, הפניקס ואהובי עצמו עם 15%-10%. הרשימה כוללת גם את דוראה שבשליטת בצלאל איגר וחבס. לאתר הבורסה הגיעו רק הדיווחים של דלק נדל"ן, דוראה וחבס, שהודיעו כי נכנסו לעסקה באופן סופי. אפריקה ופתאל אף הגיעו לסיכום עקרוני עם אהובי על השתתפותן בקבוצת הרוכשים. אלקטרה דיווחה כי היא בוחנת את העניין. הפניקס לא דיווחה על דבר בהקשר זה, ואפשר שמבחינתה העסקה לא מהותית בהיקפה.



השותפים קיבלו לצורך הרכישה הלוואת נון-ריקורס מבנק זר, כלומר הלוואה ללא זכות חזרה ללווה, בהיקף של 2.7 מיליארד שקל. הרוכשים נדרשים "להביא מהבית" הון העצמי של כ-700 מיליון שקל, 20% מסך הרכישה.



ההכנסה השנתית הצפויה מבתי המלון נעה בסביבות 27.5 מיליון ליש"ט (223.5 מיליון שקל). בהנחה שכ-18 מיליון ליש"ט יוחזרו לבנקים בכל שנה, התשואה מהתזרים שייוותר בידי הבעלים, כ-9.5 מיליון ליש"ט, תשקף תשואה שנתית על ההון העצמי של כ-12%. המשקיעים הישראליים צופים תשואה גבוהה יותר לנוכח העובדה שלונדון תארח את האולימפיאדה ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully