וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכחשות ברגר, בשוק ההון מעריכים כי ימכור אחזקותיו בסולומון לקרן מרקסטון

רם דגן

18.12.2005 / 8:27

עמית ברגר מחזיק ב-20% ממניות בית ההשקעות החדש שמקימה מרקסטון; בסוף השבוע אמר: "לכל דבר יש מחיר, אך לפי שעה לא קיבלתי הצעה שתצדיק מכירה של המניות ואיני מתכוון לעשות זאת כרגע"



עמית ברגר, שאמור להחזיק ב-20% ממניות בית ההשקעות החדש שמקימה מרקסטון, הכחיש בסוף השבוע קיום מו"מ למכירת אחזקותיו בחברה למרקסטון, שתחזיק ב-60% מהחברה. "לכל דבר יש מחיר, אך לפי שעה לא קיבלתי הצעה שתצדיק מכירה של המניות ואיני מתכוון לעשות זאת כרגע", אמר ברגר.



למרות זאת, בשוק מעריכים כי מרקסטון, המנוהלת בישראל בידי רון לובש ואמיר קס, תנסה להשלים בתקופה הקרובה השתלטות מלאה על סולומון שוקי הון. כדי לעשות זאת תצטרך מרקסטון לרכוש בנוסף למניותיו של ברגר גם את ה-20% שמחזיק אילן בן דב בחברה. במרקסטון סירבו להתייחס לידיעה.



לפני כחודש וחצי רכשה סולומון שוקי הון, שנשלטה בעבר בידי בן דב וברגר בלבד, את חברת קרנות הנאמנות פ.ק.ן מבנק הפועלים תמורת 954 מיליון שקל. בדרך לכך גברו בן דב וברגר על מרקסטון. ואולם כשבוע לאחר מכן מכרו השניים כ-60% מאחזקותיהם בסולומון לקרן מרקסטון.



בהמשך רכשה סולומון, עתה בהנהגתו של לובש, חלק מקופות הגמל של בנק לאומי, ובשבועות האחרונים היא מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת חלק מקופות הגמל של בנק הפועלים. בסך הכל צפויה הקרן לרכז נכסים בשווי של כ-60 מיליארד שקל. בשבועות האחרונים מנהל לובש מו"מ מתקדם עם מנכ"ל פסגות אופק גבי רביד לגבי האפשרות שתנהל את חברת ההשקעות החדשה של מרקסטון.



ברגר עצמו כבר ראה פעם אחת את הדרך החוצה כששותף גדול ובעל גב פיננסי חזק השתלט על החברה שהקים. היה זה ב-2003 כשהסתדרות העובדים הלאומית השתלטה על חברת ברגר הולדינגס, שבה היתה שותפה עם ברגר, ולמעשה חייבה את ברגר למכור לה את מניותיו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully