וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פז זומן לשימוע בשל זיהום של קרקע שנגרם על ידי תחנת דלק

שרון קדמי

18.12.2005 / 8:34

החשד: תחנת דלק ביפו זיהמה את הקרקע ולא ביצעה את הטיפולים הנדרשים; העונש המירבי הצפוי בגין העבירה - מאסר בפועל של שנה או קנס של 350 אלף שקל



מנכ"ל חברת הדלק פז, מודי בן שך, ומנהל תחנת הדלק של פז ברחוב סלמה בתל אביב זומנו לשימוע בפני מנהל מחוז תל אביב במשרד לאיכות הסביבה, יואל איפרגן. זאת, בשל חשד כי תחנת הדלק ביפו זיהמה את הקרקע ולא ביצעה את הטיפולים הנדרשים בחוק.



במכתב ששיגר איפרגן לבן שך ולמנהל התחנה, הוא כותב כי "בעקבות הממצאים החמורים, על מנת למנוע המשך דליפות אפשריות ממתקני התחנה והמשך זיהום מקורות מים, עליכם לנקוט מיידית את כל הפעולות הדרושות להפסקת הזיהום שיוצרת התחנה ולקיים את הוראות התקנות. כל עוד לא בוצעו הפעולות האמורות, כל תפעול של התחנה חשוד כגורם לזיהום בפועל של מקורות מים, ויש לעצור זאת עד אשר יאותרו מקורות הזיהום וייפסק הזיהום בפועל".



איפרגן מזכיר במכתבו כי הפרת התקנות מהווה עבירה שהעונש המירבי הצפוי בגינה הוא מאסר בפועל של שנה או קנס של 350 אלף שקל. לגבי עבירה הנמשכת אחרי מתן ההתראה, העונש הצפוי הוא מאסר של שבעה ימים או קנס של 23.2 אלף שקל לכל יום שבו נמשכה העבירה.



מכתב זה הוא אחד מכמה מכתבים שנשלחו באחרונה למנהלי חברות הדלק בישראל, במסגרת מבצע שעורך המשרד לאיכות הסביבה על מנת למגר את התופעה של זיהומי קרקע ומים הנגרמים לעיתים על ידי תחנות הדלק.



מחברת פז נמסר בתגובה כי מדובר בתחנה שעברה שדרוג מקיף, וככל הנראה מדובר בזיהום שמקורו בעבר. יחד עם זאת אמרו בחברה כי מרגע גילוי הזיהום, נעשה כל הנדרש על מנת לפתור את הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully