וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"א: הרכישה של אלישרא בוצעה מתוך ראייה לטווח ארוך

אורה קורן

18.12.2005 / 9:07

"הרכישה כבר הוכיחה את עצמה מהבחינה העסקית ומבחינת האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל", אומרי בתעשייה האווירית



תע"א דחתה את מסקנות דו"ח מבקר המדינה וציינה כי הליך קבלת ההחלטות לרכישת 30% מאלישרא תמורת 100 מיליון דולר על ידי החברה הבת אלתא היה נכון ותקין: "הרכישה תואמת את האסטרטגיה של אלתא ותע"א ואת מדיניות איחוד התעשיות הביטחוניות".



עוד ציינה תע"א כי הרכישה בוצעה מתוך ראייה אסטרטגית לטווח ארוך שעיקרה העמקת שיתוף הפעולה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לוחמה אלקטרונית וביטול התחרות הקשה שהיתה קיימת בין החברות. לטענתה, אלמלא היתה רוכשת את חלקה באלישרא היתה עושה זאת חברה אחרת שהיתה מגבירה את התחרות מולה.



"הרכישה כבר הוכיחה את עצמה מהבחינה העסקית ומבחינת האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. השימוש בירידת השווי של אלישרא בשלוש השנים האחרונות כניסיון להצדיק את הטענה לפיה אלתא שילמה מחיר מופרז, אינו נכון, ומתעלם כליל מיתרונות שיתוף הפעולה בפועל בין שתי החברות", ציינה תע"א.



בכך מתייחסת תע"א לעובדה שבמארס 2005 העריכה את שווי אלישרא ב-200 מיליון דולר. בנוסף, באחרונה מכרה כור את יתרת מניותיה באלישרא לאלביט לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר.



בתע"א ציינו כי ב-2002 היתה אלביט מוכנה לרכוש את אלישרא לפי שווי של 300 מיליון דולר ומכאן שזה היה שווי החברה. בנוסף אמרו כי "שיתוף הפעולה בין אלתא לאלישרא כבר הניב פירות עסקיים בדמות הגשת הצעות מחיר ללקוחות בהיקף של 350 מיליון דולר, מתוכם התקבלו הזמנות בכ-52 מיליון דולר. הזמנות נוספות ב-60 מיליון דולר נמצאות על סף חתימה כיום".



תע"א גיבתה את עצמה בחוות דעת של ד"ר אירית חביב-סגל, מרצה בכירה לדיני חברות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. בחוות הדעת שלה ציינה חביב-סגל כי נושאי המשרה של אלתא ושל תע"א פעלו כדין בעסקת הרכישה של מניות אלישרא וכי העסקה בוצעה בהליך נכון ותקין ובמחיר סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully