וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשדות חדשים וחמורים יותר נגד פאזיו, נגיד הבנק המרכזי של איטליה: סחר במידע פנים ושוחד

סוכנויות הידיעות

18.12.2005 / 10:51

אנטוניו פאזיו, נגיד הבנק של איטליה, נחקר כבר בקיץ בחשד לשימוש לרעה בכוחו; ההאשמה הנוכחית חמורה יותר ונושאת עונש מאסר; הלחץ על פאזיו כי יתפטר גובר



ממשלת איטליה והבנק המרכזי האירופי מגבירים את הלחץ על אנטוניו פאזיו להתפטר ממשרת נגיד הבנק המרכזי, אחרי פתיחת חקירה פלילית נגדו בחשד לסחר במידע פנים וקבלת שוחד. החקירה הנוכחית מצטרפת לחקירה קודמת על שימוש לרעה בכוחו וקיום מכרז בלתי הוגן.



ההאשמה החמורה הנוכחית כלפי פאזיו היא על העדפה בלתי הוגנת של בנקה פופולארה איטליאנה סקארל(Banca Popolare Italiana Scarl) על פני היריב ההולנדי, בנק ABN Amro, בקרב על השליטה בבנק אנטונוונטה (Antoveneta). האשמה זו מצטרפת לחקירה מוקדמת יותר השנה בהאשמה פחותה - שימוש לרעה במשרה ובכוח. ביום שלישי בשבוע שעבר נעצר מנכ"ל בנקה פופולארה איטליאנה, ג'אנפראנקו בוני, בנוגע למהלכי ההשתלטות על אנטונוונטה. בוני ידוע כמקורב של פאזיו.



על פי חוק שהתקבל באביב 2005, העונש על שימוש במידע פנים חמור יותר מאשר העונש על שימוש לרעה בכוח, וקל יותר להוכיח את האשמה בבית המשפט. פאזיו מתעקש, כי פעולותיו בנוגע לרכישת אנטונוונטה היו כשרות לחלוטין.



החקירה החדשה מתבצעת על ידי משרד התובע במילאנו שנחשב קשוח ואפקטיווי יותר מהיחידה המקבילה ברומא.



פאזיו ספג ביקורות בתחילת השנה על התנהגות בלתי הולמת, לאחר שסיכל שתי רכישות אפשריות של בנקים איטלקיים על ידי גופים חיצוניים. פאזיו התעלם מהביקורות שהוטחו בו וסירב להתפטר. סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, הודיע כי ממשלתו תדון במינוי נגיד בנק חדש ובהגבלת סמכויותיו. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, הודיע ביום שישי כי עם ההאשמה הנוכחית תתברר כנכונה "זו עבירה על הקוד של מועצת הנגידים האירופית".



שר האוצר האיטלקי, דומיניקו סיניסקאלו, התפור בתחילת אוקטובר בין השאר בגלל המאבק בפאזיו. למרות הלחצים, התעקש פאזיו לשמור על משרתו. התעקשותו של פאזיו חשפה את חוסר היעילות במבנה הבנק המרכזי של איטליה. במשך עשור היה הבנק המרכזי של איטליה אי של הגינות במערכת, אך המוניטין שלו הידרדר תחת ניהולו של פאזיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully