וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשסוני פוגשת את מכבי תל אביב

שלומי גולובינסקי

18.12.2005 / 13:35

היום ניתנת האפשרות להציץ לראשונה לעסקיו הפרטיים של הבוס של מכבי תל אביב. התוצאות - חייבים להודות - קצת מאכזבות

אז כמה שווה לוני הרציקוביץ'? לפני שנתיים התפרסמו ידיעות בכלי התקשורת על האשראי הגדול שצברה קבוצת ישפאר - קבוצת ההשקעות בראשותו של לוני הרציקוביץ'. הידיעות ניסו לרמוז, כי המינוף שצברה ישפאר בתקופת המיתון מאיים על יציבותה - אולם הן הוכחשו במהירות. ישפאר היתה ועודנה חברה פרטית, ולכן קשה לדלות פרטים אודות מצבה הפיננסי.

ואכן, מעבר להיותו אחד מיבואני מוצרי החשמל הגדולים בשוק, בשנים האחרונות מוכר לוני הרציקוביץ' בעיקר בזכות החזקתו במועדון הכדורגל של מכבי תל אביב. על פי ההערכות, לוני השקיע במועדון מיליוני דולרים, שגם הוא כבר לא מאמין שיחזרו אי פעם. ההשקעה הזאת, כך מעריכים בענף, פגעה קשות בישפאר: היא הביאה למצב שבו תשומת הלב של הבוס נתונה לעסקי הכדורגל ולא לעסקי החשמל. אבל, ההערכות הללו מקבלות היום חיזוק משמעותי.

למעשה, היום ניתנת האפשרות להציץ לראשונה לעסקיו הפרטיים של הבוס של מכבי תל אביב. התוצאות - חייבים להודות - קצת מאכזבות. סוני נתפסה בשוק כמותג על - סמל ליוקרה ואיכות, וההערכות לגבי שווי המותג הרקיעו שחקים. יש כאלה שאפילו הצמידו לו בעבר תג מחיר של 100 מיליון דולר ויותר. אבל היום, התברר שהמציאות הרבה פחות נוצצת מהמותג.

לוני הסכים לחלוק את המותג הנוצץ תמורת 18 מיליון שקל. זה הסכום שתקבל ישפאר תמורת העברת המותג סוני, בצירוף בונוס - המותג לנקו, לחברה משותפת שלה ושל חברת ברימאג, שבשליטת סוחר מוצרי החשמל שאול זילברשטיין.

ברימאג תזרים לחברה החדשה 17.5 מיליון שקל ותקבל מחצית מהמניות. החברה החדשה תישא למעשה בחוב של 18 מיליון שקל, המהווה את התשלום ששולם לישפאר עבור הפעילות. מדי חודש, לוני וזילברשטיין ימשכו מהחברה 70 אלף שקל כל אחד, כדמי ניהול. אפשר לאמוד את שוויה של החברה החדשה ב-35 מיליון שקל (מכפלת ההשקעה של ברימאג), ואפשר ב-54 מיליון שקל (אם משקללים את החוב), אבל כך או כך - מדובר בשווי נמוך משמעותית מהשווי בו הוערכה פעילות סוני בישראל בעבר.

את הקביעה הזאת צריך קצת לסייג: לוני מעביר לחברה החדשה את הפעילות במוצרי החשמל הביתיים, בעוד שהפעילות מול השוק המוסדי נשארת בבעלותו המלאה. גם הבעלות על המותג ג'נרל אלקטריק נשארת באמתחתו.

בהודעתו לעיתונות, הדגיש הרציקוביץ כי שנת 2006 תהווה תפנית בשוק האלקטרוניקה, במסגרתה הוא צופה מהפך בתחום המכירות בשוק המסכים השטוחים, הצילום הדיגיטלי, המחשבים, קונסולות המשחק ועוד. להערכתו, בהמשך למהלך, סוני תתפוס כ-20% מנתח שוק המסכים השטוחים בישראל.

התחזית, אם כך, נראית טוב, ורק צריך לקוות שלא יקרה לה מה שקרה לתחזיות על עסק אחר שלו - מכבי תל אביב - בתחילת העונה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully