וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו תציע למפרסמים באתריה שירות הבוחן את ההשפעת הפרסומות על המכירות

TheMarker

18.12.2005 / 15:46

כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"; השירות הוא תוצאה של הסכם בין יאהו ו- Marketing Management Analytics, חברת מחקר המשתמשת בניתוח אקונומטרי למדידת היעילות של פרסום



יאהו תציע בקרוב למפרסמים באתריה את ההזדמנות לקבל מחקר מפורט, המראה באם הפרסומות שלהם משפיעות על המכירות. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". השירות הוא תוצאה של הסכם בין יאהו ו- Marketing Management Analytics, חברת מחקר מקונטיקט המשתמשת בניתוח אקונומטרי - ענף של כלכלה - למדידת היעילות של פרסום. אנליסטים בחברות כמו MMA, משתמשים במשוואות מורכבות כדי להעריך כיצד גורמים כמו מזג אוויר ופרסום משפיעים על המכירות. משווקים יאלצו לשלם בנוסף עבור השירות.



לפי הג'ורנל, העסקה של יאהו עם MMA מדגישה את הופעת האינטרנט כמדיום פרסום בכיר. ההוצאות על פרסום מקוון בארה"ב עלו ב-34% ל-3.1 מיליארד דולר ב-3 החודשים שהסתיימו בספטמבר מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי הערכות של קבוצת המסחר Internet Advertising Bureau. זהו קצב התרחבות גבוה בהרבה ממדיות אחרות, ויאהו רשמה עלייה של 46% בהכנסותיה מפרסום ברחבי העולם ברבעון השלישי, ל-1.16 מיליארד דולר.



סוגי הפרסומות באינטרנט התרחבו מבאנרים לסרטוני וידיאו ועד פרסומות צמודות חיפוש. היעילות של פרסומות הקשורות לחיפוש ברשת נראית קלה למדידה, מאחר שהמפרסמים משלמים עבור הפרסומות רק כאשר אנשים מקליקים עליהן, ויכולים לעקוב מתי הקלקות מיתרגמות לרכישות. ההשפעה של פרסומות וידיאו ותצוגה ברשת קשה למדידה כמו ספוטים בטלוויזיה. עד עתה, נאלצו המפרסמים להסתמך בעיקר על שירותים האוספים אחוזי צפייה באינטרנט, הפועלים קצת בדומה למחקרי קהל בטלוויזיה וברדיו.



עם זאת, מציין הג'ורנל כי משווקים הרוכשים פרסומות ברשת, מחפשים יותר ויותר נתונים מפורטים שיסייעו להם להבין באם פרסומות מקוונות דוחפות לפעילות לא מקוונת. לדברי ווינג פפר, סגן נשיא בכיר לשירות לקוחות ב-MMA, אם ניתן להראות כי מדיה אינטראקטיווית יכולה להימדד על אותו בסיס כמו מדיות אחרות - מנהלי שיווק יכולים להתחיל לקבל החלטות מיודעות בנוגע לשאלה כמה להוציא על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully