וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנכשלה בניסיון לרכוש את פסגות-אופק: מגדל מנהלת מגעים להצטרף לשליטה בחילן-טק

רם דגן

18.12.2005 / 19:13

כך נודע ל-TheMarker; בעלי השליטה בחילן הם אבי באום ועופר הירשזון; עבור מגדל זהו צעד אסטרטגי שיעניק לחברה אחזקה במידע על הפקדות המעבידים לצורכי פנסיה, ביטוח וגמל בתלושי השכר



לאחר שנכשלה בניסיון לרכוש את פסגות-אופק, הגבירה באחרונה הנהלת חברת הביטוח מגדל את המגעים לרכישתה של חברת חילן-טק, או הצטרפות לגרעין השליטה בה - כך נודע ל-TheMarker. דובר מגדל סירב להכחיש או לאשר את הדברים.



חילן-טק מובילה במתן שירותי מחשוב לניהול משאבי אנוש ושכר. שותפות עמה עשויה להוות צינור שיווק וידע משמעותי עבור מגדל, בעיקר לקראת ההיערכות לעידן הפנסיוני שלאחר ועדת בכר. שכן, בחברה מרוכז מידע רב בנוגע להפקדות שמבצעים המעסיקים עבור עובדיהם לתוכניות הפנסיה, הביטוח והגמל השונות.



מנכ"ל חילן-טק, אבי באום, אמר לאחרונה כי "הרפורמות בשוק ההון פותחות בפני החברה הזדמנויות עסקיות חדשות, כשכבר כיום חלק ניכר מהמידע הפנסיוני עובר דרך מערכות השכר".



באום הוסיף באותה ההזדמנות, כי "חילן-טק פועלת להקמת פלטפורמה מתקדמת שתשלב בין מערך השכר למערך הפנסיוני. פלטפורמה זו תאפשר לעובדים ולמעסיקים לקבל מידע זמין ובהיר על חסכונותיהם הפנסיוניים, ובמקביל תציע להם כלים שיסייעו להם בקבלת ההחלטות בתחום זה". באום הוא גם בעל השליטה בחברה יחד עם עופר הירשזון.



בניגוד לשתי המתחרות הגדולות שלה, כלל-ביטוח והראל, קפאה מגדל כמעט לחלוטין, בסיבוב הרכישות האחרון של הקרנות והקופות שמכרו הבנקים. מנהלי מגדל אמרו כי מיעטו ברכישת נכסים עקב המחירים הגבוהים. מנכ"ל מגדל איזי כהן, אמר כי הוא אינו מאמין במוצר קופת גמל, וכי ולדעתו הרכישות של הקופות לא ישפרו את מאגרי הנתונים הנוכחיים של הרוכשים.\



הניסיון לרכישה האסטרטגית של חילן-טק הוא ניסיון לחזק את החברה בכל הקשור למאגר נתוני לקוחות, מאגר שהתחזק באופן משמעותי אצל המתחרות, שרכשו באחרונה קופות גמל.



באום והירשזון רכשו את השליטה בחילן-טק מידי צביקה בארינבוים ב-2002, תמורת 57 מיליון שקל. מי שכנראה הריחו את המהלך שמתבשל מבעוד מועד, הם בתי ההשקעות אקסלנס נשואה ואלטשולר-שחם, שנהפכו להיות בעלי עניין בחברה במהלך החודשים האחרונים. אקסלנס נשואה, שהפכה בעלת עניין באוגוסט האחרון, מחזיקה כיום בכ-8%, ואילו אלטושלר-שחם שנהפכה להיות בעלת עניין ביום שלישי האחרון בשבוע שעבר, מחזיקה ב-5%.



כיום נסחרת החברה בשווי של 135 מיליון שקל. ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה רווח של 2.1 מיליון שקל על הכנסות של 29 מיליון שקל - שיפור לעומת רווח של 600 אלף שקל על הכנסה של 27.5 מיליון שקל אשתקד. מתחילת השנה הרוויחה חילן-טק 8.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 5.6 מיליון שקל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully