וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: חברת אבטחת המידע ISS צוללת ב-43% ומובילה את הירידות במגזר התוכנה

יהודה שויצר

3.7.2001 / 17:09

ירידות שערים חדות במניות ה-B2B - אריבה מאבדת 12%; ברודוויז'ן צוללת ב-12.5% לאחר אזהרת רווח

מבול של אזהרות רווח ממגזר התוכנה מושך את וול סטריט לירידות שערים. את הירידות מובילות מניות אבטחת המידע, בראשן צ'ק פוינט ו-ISS ומניות ה-B2B על רקע אזהרת הרווח של i2.

חברת אבטחת המידע אינטרנט סקיוריטי סיסטמס (סימול ISSX) קורסת ב-43% לאחר שהזהירה על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השני והכנסות נמוכות מהתחזיות בשל האטה במכירות. ISS, המספקת תוכנות לבקרת אבטחת רשת, גוררת איתה את מניות המגזר. גם המתחרה הראשית בתחום, צ'ק פוינט הישראלית, שפירסמה היום אזהרת הכנסות, נופלת ב-8%. סימנטק (סימול SYMC) רושמת ירידה של 3%.

על רקע החולשה במגזר אבטחת המידע יורדת מניית CA (סימול CA) ב-1.2%, אורקל רושמת ירידה של 1.4%.

אזהרת רווח חמורה לברודוויז'ן (סימול BVSN), יצרנית תוכנות עיצוב אתרי האינטרנט, מובילה את המניה לירידה של 15.5%. החברה העריכה כי הפסדיה ברבעון השני יאמירו ל-17-20 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת להפסד בטווח של 9-15 סנט למניה.

רשונל סופטוור (סימול RATL) נופלת ב-16.5% בעקבות אזהרת רווח. אי.פיפאני (סימול EPNY), המייצרת תוכנות ניהול לקוחות, משילה 12.5% לאחר שהזהירה כי תרשום הפסד של 29-30 סנט למניה, לעומת תחזיות להפסד של 27 סנט למניה.

IBM תפטר עד 1,000 עובדים מחטיבת השירותים הגלובליים שלה, גלובל סרוויסס, כך עולה מהודעה של החברה אתמול. הקיצוצים יבוצעו בעקבות שינוי בביקוש ולא כתגובה להאטה בעסקיה, אמרה IBM. למרות צעדי ההתייעלות יורדת המנייה ב-0.6%.

ירידות חדות במגזר ה-B2B

הסוחרים לא מתרגשים מאזהרת הרווח של i2, חברת התוכנה למסחר מקוון בין עסקים (B2B), שיורדת ב-2% בלבד. החברה צופה לרשום הפסד פרופורמה של 16 סנט למניה, שיכלול הפסד של 4 סנטים למניה בשל מחיקת חובות אבודים. גם בניכוי המחיקה, ההפסד גדול מתחזיות קודמות שצפו הפסד של 6 סנטים למניה.

אריבה (סימול ARBA), שנסקה אתמול ב-22%, יורדת ב-9.5%. יתר מניות ה-B2B ממשיכות את המגמה השלילית של יום המסחר אתמול בהובלת קומרס וואן (סימול CMRC), שיורדת ב-12%.

יצרניות ציוד הטלקום אריקסון ולוסנט זכו בחוזה משותף בשווי 600 מיליון דולר להרחבת רשת הטלפונים הסלולרית של ערב הסעודית, כך דיווחו היום עיתוני סעודיה. זהו חוזה שני במדינה זו ללוסנט, שאתמול חתמה עם סעודי טלקום על הסכם להרחבת רשת הטלפוניה שלה.

לוסנט יורדת ב-2.5% לנוכח המגמה השלילית בשוק ואריקסון רושמת ירידה של 1.2%.

חברת הכימיקלים הגדולה בארה"ב, דופונט (סימול DD), הזהירה היום כי רווחיה ברבעון השני לא כולל פריטים חד פעמיים, יהיו נמוכים מהתחזיות של וול סטריט, נוכח ההאטה בכלכלה האמריקאית. החברה מסרה כי הרווח למניה ברבעון השני צפוי להיות 35-45 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים של פירסט קול לרווח של 53 סנט למניה. מניית החברה יורדת ב-3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully