וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שויד: "ייתכן שצ'ק פוינט תציג צמיחה של 30% בלבד ב-2001 עקב המצב הכלכלי בשוק והחולשה שחווים הלקוחות"

גיא ימין

3.7.2001 / 17:43

ההערכה הקודמת של החברה היתה לצמיחה של 50% ב-2001; "היה לנו רבעון קשה שהיו בו ביטולים ודחיות של הזמנות אך אנו מקווים שברבעון השלישי נראה שיפור"

את הבשורות הרעות שמספקת צ'ק פוינט מצליחה הנהלת החברה לעטוף בארשת אופטימית. גיל שויד, מנכ"ל החברה, ומי שהפך אותה במלוא ידיו לענקית טכנולוגיה וליקירת הכלכלה הישראלית, לא נשמע מודאג מהתוצאות בשיחה שערכנו עימו ובשיחה שערכה החברה עם ציבור האנליסטים, והוא בוחר להסתכל על חצי הכוס המלאה.

"התחזיות שלנו הן ריאליות, כך שיכול להיות מצב שנציג צמיחה של 30% בלבד במהלך 2001, לעומת ההערכות הקודמות לצמיחה של 50%", אומר שויד. "זה המצב הכללי בשוק, ומצב זה אינו תלוי ביכולת הספציפית שלנו. יש נתונים מאקרו כלכליים מסוימים, במיוחד בארה"ב, וזה לא חדש. מה שחשוב מבחינתנו זה שאנחנו חווים המון פעילות, ויש עבודה לאנשי המכירות שלנו. אנחנו מסתכלים קדימה וממשיכים בפעילות כרגיל".

המשמעות של פעילות כרגיל, מבחינת שויד, היא שהחברה לא צפויה להודיע על פיטורים בקרב עובדי החברה. "הפצנו חוזר בין העובדים ובו הודינו להם על המאמץ שנתנו ברבעון, שכן כאמור רמת הפעילות היתה גבוהה לאורך החודשים האחרונים, על אף שחווינו ירידה בכמות ההזמנות מצד לקוחותינו. לא הודענו על פיטורים, ואנחנו לא מתכוונים לעשות כן. אני גם מעריך שלא נוריד את רמת ההוצאות שלנו ברבעון הקרוב, אם כי קרוב לוודאי שלא נעלה אותה באופן משמעותי".

הפצצה של צ'ק פוינט


צ'ק פוינט הפילה היום את מה שלא ניתן להגדיר אחרת פרט לפצצה. הודעתה של החברה טורפת את הקלפים סביב הדיון המתמשך בין האנליסטים והמשקיעים במניה בחודשים האחרונים לגבי יכולתה להתמיד בפרסום תוצאות כלכליות מעולות, תוך שהיא שוברת את שיאיה מרבעון לרבעון.

הכותרת אותה בחרה צ'ק פוינט להודעתה היא אומנם "הכפלה של הרווח למניה לרבעון לעומת הרבעון המקביל", אך הסיפור האמיתי מסתתר מאחורי העובדה שענקית התוכנה צפויה לדווח לראשונה בתולדותיה כחברה ציבורית על הכנסות הנמוכות מהתחזיות המוקדמות, שהן גם נמוכות מתחזיות האנליסטים לרבעון השני.

והמספרים מדברים בעד עצמם: צ'ק פוינט מדווחת כי הכנסותיה ברבעון השני יסתכמו ב-140-142 מיליון דולר, כך שהערכה זו מצויה מתחת לרף התחתון של ההערכות הקודמות שסיפקה החברה, ושהצביעו על מכירות של 143-155 מיליון דולר ברבעון. הערכת קונצנזוס השוק, אגב, הצביעה על מכירות של 153 מיליון דולר.

חלק מבתי ההשקעות המכסים את המניה העריכו עם פרסום התוצאות לרבעון הראשון כי יקשה על החברה לעמוד ביעד צמיחה של 150% לשנת 2001 עליו הכריזה החברה. אז עוד התמידה החברה בהערכתה כי תצליח להגיע ליעד זה, אך עתה כלל לא ברור כי תוכל להמשיך ולהתמיד בהערכה זו.

במהלך הרבעון הורידו בתי הההשקעות את מכסת הסופרלטיווים לה רגילה החברה. היו שהורידו את התחזיות ואת ההמלצות למניה (כמו בליהמן ברדרס לדוגמה) כשבמקביל מגיעות אזהרות רווח של חברות אבטחות מידע אחרות כמו של ISS (סימול ISSX) אתמול. רוב רובם של האנליסטים המשיך להעריך כי החברה לא תפרסם אזהרה לרבעון. תקווה זו התבדתה.

מדובר אולי בתוצאות שחברות אחרות יכולות להתקנא בהן, שהרי צ'ק פוינט בכל זאת מצביעה על צמיחה של 54.4% במכירות לעומת הרבעון המקביל. בפועל, אין ספק כי ירידה של 2.7% בצמיחה לעומת הרבעון הראשון, וחוסר יכולת לעמוד בתחזיות המוקדמות, יכו גלים ויעמידו סימן שאלה גדול לגבי המשך דרכה של החברה.

מאז תחילת מאי איבדה החברה כ-19% מערכה, עד לנפילה הנוכחית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully