וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון חברת החשמל אישרר את ההמלצה למנות את אורי בן נון לתפקיד המנכ"ל

שרון קדמי

19.12.2005 / 8:27

כך נודע ל-TheMarker; דירקטוריון חברת החשמל התבקש לדון מחדש בהמלצה על ידי הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי בעקבות מכתב אנונימי; במכתב הועלו טענות קשות נגד בן נון



ועדת האיתור של דירקטוריון חברת החשמל התכנסה בשבוע שעבר ואישררה את המלצתה למינויו של אורי בן נון לתפקיד מנכ"ל החברה - כך נודע ל-TheMarker. דירקטוריון חברת החשמל התבקש לדון מחדש בהמלצה על ידי הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי בראשתו של השופט בדימוס יצחק רביבי, בעקבות מכתב אנונימי שנשלח לוועדה. המלצתה של ועדת האיתור הועברה לוועדת רביבי, שאמורה לדון היום במינוי בן נון לתפקיד במקומו של המנכ"ל הפורש יעקב רזון, שיסיים קריירה של 45 שנה בחברה.



החלטת ועדת האיתור היתה זהה להחלטה הראשונה, שהתקבלה ברוב של שלושה נגד אחד. גם הפעם המתנגד היחיד היה יו"ר חברת החשמל העומד בראש הוועדה, שלמה רוטמן, מול שלושת חברי הדירקטוריון שתמכו שוב במינוי - בהם הדירקטורים דני הלמן, איזי תפוחי והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע.



מינויו של בן נון אושר עוד באוקטובר על ידי חברי הדירקטוריון, אחרי שמועמדותו הובאה בפניהם. לאחר דיון ממושך, רווי מתח וחילוקי דעות, התקיימה הצבעה, ובן נון נבחר ברוב של שבעה קולות מול חמישה. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל שלמה רוטמן הצביע נגד המינוי, אך לאחר ההצבעה אמר כי הוא מכבד ומקבל את החלטת הדירקטוריון.



דירקטוריון חברת החשמל ואורי בן נון עצמו, שהיה מנכ"ל מפעלי ים המלח, התבקשו לפני כשבועיים להשיב על מכתב אנונימי שנשלח לוועדת רביבי וגרם להסרת הדיון מסדר היום. הוועדה החליטה לפנים משורת הדין לבחון מחדש את מועמדותו של בן נון רק לאחר התייחסות הדירקטוריון ובן נון עצמו לתוכן המכתב.



במכתב הועלו טענות קשות נגד בן נון. בין השאר נכתב בו: "גורמים אינטרסנטיים דאגו להסתיר מחברי הוועדה ומהגורמים האמונים על אכיפת החוק במדינה את המידע הנחוץ להם לבחינת מועמדותו של בן נון לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, ולכן גמרתי אומר בלבי לכתוב מסמך זה". המכתב נשלח גם לשר האוצר, למבקר המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, ליו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל ולתנועה לאיכות השלטון.



אם ועדת רביבי תאשר את מינויו של בן נון, היא תעביר את המלצתה לשרים הממונים - שרי האוצר והתשתיות. שר האוצר, אהוד אולמרט, מעוניין במינויו של מועמד אחר, סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (מיל') גבי אשכנזי, שכלל לא הגיש את מועמדותו לתפקיד. אשכנזי נהנה גם מתמיכתם של ראש הממשלה אריאל שרון, המחזיק בתיק התשתיות, ושל שר הביטחון שאול מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully