וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות הליסינג יצטמצמו ל-30% מהשוק"

אסף בר-שי

19.12.2005 / 8:50

כך מעריכים בכירים מקרב יבואני הרכב; מעריכים כי "הליסינג יהפוך ליקר מאוד; עובדים יפסיקו לקבל מכונית בתוך העבודה ויקבלו סכום חודשי קבוע מהמעביד"



בכירים מקרב יבואני הרכב מעריכים כי היקף הרכישות מחברות הליסינג יצטמצם לכדי 30% או 40% משוק המכוניות החדשות. בפגישה שקיימו באחרונה אנשי רשות המסים עם נציגי חברות הליסינג הצהירו על כוונותיהם לייקור מדורג של שווי השימוש של כלי רכב צמודים.



משמעות הייקור היא הפיכת כלי הרכב הצמודים בשיטת ליסינג ליקרים יותר ונגישים פחות. השאלה היא עד כמה ישפיע הייקור על היקף הרכישות מחברות הליסינג. הבכירים, שחלקם מחכה בקוצר רוח לצמצום הפעילות של חברות הליסינג, מעריכים כי "הליסינג יהפוך ליקר מאוד עבור המשתמש הסופי. עובדים שזכאים למכונית יפסיקו לקבל את המכונית בתוך העבודה ובמקום זאת יקבלו סכום חודשי קבוע מהמעביד. באמצעות הסכום הזה ירכוש העובד מכונית מהיבואן, שייתן, מצדו, מימון לעסקה.



ניר גלילי, מנכ"ל חברת הליסינג ניו קופל SIXT והסמנכ"ל אייל גור, אינם ממהרים להספיד את היקף הפעילות העצום של חברות הליסינג. "שווי השימוש הוא רק פרמטר אחד בעסקת ליסינג", אמר גלילי בשיחה עם TheMarker. "הליסינג משתלם בזכות השירות, הטיפולים והבטיחות. אם יהיו פחות רכבי ליסינג בשוק", ממשיך גלילי, "אזי רמת הבטיחות תרד, אנשים יעברו למכוניות משומשות שהן פחות בטיחותיות. בכל מקרה, להערכתי היקף המכירות לא יירד ביותר מ-10% או 15% ביחס להיקף המכירות כיום". גור ציין שרבות ממכירות הליסינג הן לעובדים שזכאים בכל מקרה לקבל מכונית, דוגמת אנשי מכירות.



בועז סופר, סגן ראש רשות המסים, אמר כי מזה זמן מדברים ברשות על ייקור עתידי של שווי השימוש, אך אין בשלב זה שום תוכנית על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully