וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית QXL בלונדון זינקה מתחילת השנה ב-1,280%

אפרת נוימן

19.12.2005 / 8:48

בעיתונות הבריטית מוזכרת ההשקעה ב-QXL כהשקעה הטובה ביותר בשוק ההון הבריטי; הזינוק במניה בולט על רקע תוצאות הכספיות לא מרשימות במיוחד: החברה בקושי רווחית, עם הכנסות של 2.5 מיליון ליש"ט ברבעון; בעיצומו של מאבק שליטה על QXL החלה "קבוצת יצחקי לאסוף מניות - והג



מי שהשקיע בתחילת 2005 בחברת האינטרנט הישראלית וואלה יכול להיות מרוצה ולסמן וי על תשואה של 90%. ההשקעה בוואלה התבררה השנה כאחת המוצלחות בבורסה התל אביבית והחברה, שנהנית מהצמיחה בפרסום באינטרנט, כמעט הכפילה את שוויה ל-40 מיליון דולר.



נשמע מרשים, לא? אולי, אבל מסתבר שקצת יותר רחוק מהבית הצליחה קבוצה של משקיעים ישראלים להרוויח הרבה יותר מהשקעה בחברת אינטרנט. ההצלחה של וואלה מחווירה מול התשואה של המשקיעים בחברת QXL הבריטית, המפעילה אתר למכירות פומביות באינטרנט.



מניית QXL בלונדון זינקה מתחילת 2005 בלא פחות מ-1,280% והחברה, שרק בתחילת השנה נסחרה לפי שווי שוק הנמוך מ-30 מיליון דולר, נסחרת כעת לפי שווי של 370 מיליון דולר.



על ההימור המוצלח של קבוצת משקיעים ישראלים הכוללת את רוני יצחקי, שמעון וינטרוב, רונן פלד (שהובילו את עסקת האסלמיר), פרופ' יאיר טאומן, פרופ' אלון קולבר, זהר גילון (מנהל שותף בחברת ההון סיכון תמר), אביגדור וילנץ (מייסד גלילאו) ומשפחת ריכטר (בעלי השליטה במדינול) כבר כתבנו כאן פעמיים השנה. לפני תשעה חודשים ובעיצומו של מאבק שליטה על QXL, כשחברה הולנדית רצתה לרכוש את המניות שבידי הציבור, החלה "קבוצת יצחקי", שחבריה מחוברים גם בקשרים אישיים ולא רק בקשרים עסקיים, לאסוף מניות לפי מחיר של 15 ליש"ט למניה והגיעה לאחזקה של 27%.



אבל את מה שהחל כהשקעה מוצלחת שהניבה רווח של כמה עשרות אחוזים כבר אפשר להגדיר כיום במלים הרבה יותר נלהבות. מתחילת דצמבר הוסיפה המניה 40% וכיום היא נסחרת ב-120 ליש"ט. בעיתונות הבריטית מוזכרת ההשקעה ב-QXL כהשקעה הטובה ביותר בשוק ההון הבריטי.



שווי אחזקות הקבוצה, שהשקיעה 15 מיליון דולר, ממשיך לצמוח. אם במאי הגיעה קבוצת יצחקי לרווח של 9 מיליון דולר ובספטמבר היא הגיעה לרווח של 37 מיליון דולר, כיום כבר מחזיקה הקבוצה במניות בשווי 100 מיליון דולר - רווח של 85 מיליון דולר.



הזינוק במניה בולט על רקע תוצאות הכספיות לא מרשימות במיוחד. החברה היא בקושי רווחית, עם הכנסות של 2.5 מיליון ליש"ט ברבעון. את העליות ניתן לייחס לציפיות הגבוהות של השוק מהחברה, שנחשבת ל-"eBay הבריטית", ומיכולת קבוצת יצחקי לעשות סדר בסכסוכים משפטיים שיש לחברה עם מנהל האתר בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully