וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת שדות התעופה הבריטית BAA רכשה את השליטה בשדה התעופה של בודפשט ב-2.2 מיליארד דולר

רויטרס

19.12.2005 / 9:47

מדובר בהפרטה הגדולה ביותר אי פעם בהונגריה וברכישה הגדולה ביותר של BAA; חברות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס ומודי'ס הודיעו כי הן עשויות להוריד את דירוג BAA בעקבות הרכישה



מפעילת שדות התעופה הבריטית BAA (סימול BAA.L) רכשה את השליטה במפעילת שדה התעופה העיקרי של בודפשט ב-464.5 מיליארד פורינט הונגרי (2.2 מיליארד דולר). BAA תרכוש 75% פחות מניה אחת מבודפשט איירפורט, שהיתה עד עתה חברה ממשלתית. הרכישה תקנה לה את הזכות להפעיל את שדה התעופה במשך 75 שנה.



מדובר בהפרטה הגדולה ביותר אי פעם בהונגריה, וברכישה הגדולה ביותר שביצעה BAA אי פעם. חברות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס ומודי'ס הודיעו, כי מחיר העסקה עשוי להוביל להורדת דירוג האשראי של BAA.



בכירים ב-BAA מסרו, כי מדובר ברכישה מבטיחה כיוון שלשדה התעופה של בירת הונגריה אפשרויות צמיחה והתייעלות רבות, וכן סיכוי להפוך למוקד טיסות עיקרי במרכז אירופה. BAA מתכוונת להגדיל את מספר הנוסעים בבודפשט יותר מכפליים, לכ-20 מיליון בשנה, עד 2010. כמו כן, מתכוונת החברה להרחיב את הטרמינל הראשי, לפתח את תחום הקמעונות וההסעדה בשדה התעופה ולהנמיך את המחירים עבור חברות התעופה. BAA התחייבה להשקיע 261 מיליון יורו (313.5 מיליון דולר) בשדה התעופה בתקופה של 2011-2006.



BAA זכתה במכרז על רכישת בודפשט איירפורט וגברה על חברת הוכטיפ הגרמנית, שהציעה 406 מיליארד פורינט, ומפעילת שדה התעופה של פרנקפורט, פראפורט, שהציעה 350 מיליארד פורינט. במסגרת החוזה, ניתנה ל-BAA אופציה לרכישת יתר החברה תמורת 20 מיליארד פורינט (94.7 מיליון דולר), אך סכום זה יגדל ב-11.5% בשנה עד 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully