וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי מבקש להכריז על אלי אוזן כפושט רגל

ענת רואה

19.12.2005 / 9:52

זאת בגין חוב בסך 785 אלף שקל; אוזן, יחד עם שותפו איציק גולדנברג, הוא מבעלי השליטה בנגה אלקטרוטכניקה שקרסה והותירה חובות של מאות מיליוני שקלים



מאת ענה רואה ועודד ארבל



הבנק הבינלאומי פנה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להמציא התראת פשיטת רגל לאיש העסקים אלי אוזן, בגין חוב בסך 785 אלף שקל. אוזן, יחד עם שותפו איציק גולדנברג, הוא מבעלי השליטה בקבוצת נגה אלקטרוטכניקה אשר קרסה והותירה אחריה חובות של מאות מיליוני שקלים.



הבקשה להמציא את התראת פשיטת הרגל - שהוגשה באמצעות עו"ד ליאן קהת - מבוססת על פסק דין של השופטת חנה ינון מבית משפט השלום בתל-אביב. בפסק הדין שניתן לפני כחצי שנה קיבלה השופטת את תביעת הבנק נגד אוזן להשיב לבנק סך של כ-376 אלף שקל.



המדובר בתביעה נגד אוזן בסדר דין מקוצר, בה נטען כי הוא וגולדנברג פתחו חשבון בבנק במסגרתו נטלו הלוואה שהועברה לחשבון אחר בסניף, על שם בנו של אוזן. אוזן טען מנגד, במסגרת בקשתו למתן רשות להתגונן, כי מנהלת הסניף הבטיחה לו שהוא יצטרך לשלם רק מחצית מחובו של בנו לבנק, וכי היא תחזיר ישירות לחשבון בנו הלוואה בסך 300 אלף שקלים אותה הלווה לה אוזן באופן אישי. עוד טען אוזן כי מנהלת הסניף איימה עליו כי תפיץ בתקשורת מידע לפיו בנו נקלע לחובות כבדים וכן כי הוא ושותפו רכשו מניות של חברת נגה אותה ניהל.



השופטת לא קיבלה את טענותיו של אוזן, בקובעה כי טענותיו מתבססות בעיקר על הבטחות בעל פה שניתנו כביכול על ידי מנהלת הסניף; זאת, בעוד שאוזן חתם יחד עם שותפו על טופס בקשה לפתיחת חשבון וכן על חוזה שבו התחייב להשיב כל הלוואה שייתן לו הבנק. השופטת קבעה כי מסמכים כאלה, לנוכח חשיבותם, לא יכולים להתבטל בעקבות טענות בעל-פה, אלא נדרש מסמך בכתב - דבר אותו לא סיפק אוזן. לפיכך קיבלה השופטת את תביעת הבנק וחייבה את אוזן בתשלום הוצאות בסך 20 אלף שקל.



אוזן מיוצג באמצעות עו"ד שמוליק קסוטו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully