וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוליב סופטוור חולמים על מהפכת הנייר האלקטרוני

גליה ימיני

19.12.2005 / 9:55

בחברת הסטארט-אפ הישראלית שמתמחה בהמרת ארכיוני הנייר של עיתונים כמו "טיים" ו"וואשינגטון פוסט" לדיגיטליים, מחכים לאור ירוק ממיקרוסופט בעקבות פגישה עם גייטס



כיום כשאתם רוצים לקרוא עיתון יש לכם שתי אופציות: לרכוש אותו ולקרוא בנחת בגינה, במיטה או בכל מקום אחר, או לקרוא את הכתבות חינם מעל גבי רשת האינטרנט, מול מסך המחשב. הנוחות במרבית המקרים מנצחת.



יום אחד, מבטיחים לנו כבר הרבה זמן, יהיה לנו גיליון נייר אלקטרוני, העשוי מסיליקון דק שאותו ניתן לגלגל ולקחת איתנו, ועליו ישודר לנו מדי יום העיתון המעודכן. eReading קוראים לחזון הזה.



יוני שטרן, מנכ"ל חברת התוכנה אוליב סופטוור, המתמחה בעיתונים אלקטרוניים וארכיונים דיגיטליים, מחכה בכליון עיניים למהפיכה שיחולל הנייר האלקטרוני בעולם ההוצאה לאור.



הטכנולוגיה של אוליב מאפשרת המרה של כל סוג קובץ שהוא - נייר מודפס, מיקרופילים, וקבצים בכל סוגי התוכנות השונות - לפורמט אינטרנטי בשם XML שמאפשר לשמור על המראה המקורי של החומר, אך הופך אותו ל'מסמך חכם' שבו אפשר לחפש מילים. כך מתאפשרת הצגה של עיתון מודפס בצורתו המקורית, עם כל יכולות הניתוב והחיפוש שמאפשר האינטרנט.



אלא שעד שחזון ה-eReading יתגשם, שטרן לא לוקח סיכונים, ומתעסק בהקמת ארכיונים דיגיטליים מתקדמים לארגונים גדולים המחזיקים בארכיון משלהם כמו למשל משרד ההגנה האמריקני או מערכת בתי המשפט הישראלית. בתחילת הדרך, כשאוליב סופטוור הוקמה, פנה שטרן רק לקהל יעד של עיתונים והוצאות לאור, אבל המכה הכבדה שתעשייה זו ספגה עם התפוצצות הבועה, והתכווצות העיתונות המודפסת בכללותה, הביאו לכך שהוא יחפש גם לקוחות מסוג אחר.



אמנם מרבית העיתונים הגדולים והמכובדים בעולם הם לקוחות שלו - הוואשינגטון פוסט, טיים, פיננשיאל טיימס, דיילי טלגרף, שיקגו טריביון ואפילו מעריב, ידיעות אחרונות וג'רוסלם פוסט - אך כסף משמעותי הוא לא ראה מהם. הכנסותיה השנתיות של אוליב הסתכמו ב-2005 בכ-5 מיליון דולר בלבד, בדומה למה שהכניסה החברה בשנים הקודמות.



"תעשייה זו ספגה הפסדים גדולים בשנים האחרונות, ונאלצנו להוריד מחירים", מודה שטרן. לכן הוא גם שינה את המודל העסקי, והחל לפנות גם לתעשיות שבהן יש קצת יותר כסף. שטרן צופה שב-2006 תהיה הקפיצה הגדולה במכירות החברה, שיסתכמו בכ-10 מיליון דולר, בעיקר בזכות חוזים בממשל האמריקאי וחוזי שיתופי פעולה עם יבמ העולמית.



ואולם אוליב מקווה השנה לטוב גם בזכות המפגש המעניין שהיה לה עם לא אחר מאשר מייסד מיקרוסופט העולמית, ביל גייטס.



כשגייטס ביקר בישראל לפני כחודשיים, מנהלי מיקרוסופט ישראל אירגנו לו פגישות עם כמה חברות היי-טק ישראליות פורצות דרך כמו צ'ק פוינט, אמדוקס, נייס, ורינט, וואלור, ועם שלושה סטארט-אפים: אקטימייז, אוליב סופטוור וסאפנד.



שטרן הציג במשך חמש דקות את החברה שלו בפני גייטס: "זה עבר מאוד מהר, והיה מרגש", מספר שטרן. "הוא לא בא עם רשימת קניות. מטרת המפגש היתה להציג לו את היכולות הישראליות".



אחרי המפגש עם גייטס, הקשר עם מיקרוסופט המשיך. דנא'ל לווין, האחראי במיקרוסופט העולמית על קשר עם סטארט-אפים הגיע לישראל, ונפגש עם שטרן כדי להכיר מקרוב יותר את הטכנולוגיה שלה. לדברי רונן סמוכה, האחראי במיקרוסופט ישראל על הקשר עם חברות סטארט-אפ: "אוליב מעניינת אותנו כי הם יודעים לעבד כל סוג מידע לתקן סטנדרט של XML. יש דרישה של לקוחות שלנו לאחזור מידע מתקדם כזה. מה יהיה הלאה אנחנו עדיין לא יודעים. אנחנו בשלבי בדיקה של הטכנולוגיה".



אם אוליב תזכה לשותפות עסקיתעם מיקרוסופט, זו תהיה קפיצת דרך עצומה מבחינתה. במטה מיקרוסופט העולמית שוקלים ביקור של שטרן אצלם בעוד כחודש-חודשיים. בינתיים שטרן ממתין בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully