וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה מהצפוי בהזמנות בתי חרושת בארה"ב במאי

יהודה שויצר

3.7.2001 / 18:19

הזמנות בתי חרושת עלו ב-2.5%; את ההובלה נטלו ענף הרכב וענף המוליכים למחצה

מארה"ב ממשיכות לזרום בשורות מעודדות ברמת המקרו. היום פורסם כי הזמנות בתי חרושת לחודש מאי עלו בשיעור של 2.5% - גבוה מהתחזיות. זוהי העלייה החדה ביותר מזה כשנה. בחודש אפריל ירדו הזמנות בתי חרושת ב-3.4%.

מנתוני משרד המסחר עולה כי שני ענפים הובילו את הדרישה הגבוהה - ענף הרכב ומגזר השבבים. הנתונים, כאמור, עלו בשיעור ניכר על התחזיות לעלייה של 1.5% בלבד.

מהנתונים עולה כי הזמנות הרכבים עלו ב-3.5%, לאחר שנפלו ב-9.4% בחודש אפריל. כמו כן, הזמנות לרכיבי מחשבים, ובראשן המוליכים למחצה, עלו ב-2.3%, לאחר שצנחו ב-13.7% בחודש הקודם.

נתונים אלה מצטרפים לנתונים מעודדים שפורסמו אתמול. משרד המסחר בארה"ב דיווח אתמול על גידול של 0.5% בהוצאה האישית - ל-7.087 טריליון דולר. בה בעת נרשמה עלייה מתונה יותר בהכנסה האישית - ל-8.632 טריליון דולר. נתונים אלה מעידים כי הצרכן האמריקאי ממשיך לצרוך "כאילו אין מחר", ובעקבות זאת שיעור החיסכון נותר שלילי - 1.3%, לעומת שיעור שלילי של 1% באפריל, והנמוך ביותר מאז ינואר.

גם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני (NAPM) עלה בחודש יוני לרמה של 44.7%, מרמה של 42.1% שנרשמה בחודש מאי. אנליסטים העריכו כי מדד מנהלי הרכש ירשום עלייה צנועה יותר ל-42.5%. למרות העלייה החדה מהצפוי, ראוי לציין כי כל קריאה הנמוכה מ-50% מעידה על האטה בפעילות היצרנית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully