וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ואגד הגיעו להסכם רב שנתי להפחתת הסובסידיה בתחבורה הציבורית

שרון קדמי

19.12.2005 / 11:36

החשב הכללי ויו"ר אגד סיכמו אתמול את פרטי הסכם הסובסידיה ל-10 השנים הקרובות; ההסכם מאפשר למדינה להרחיב משמעותית את היקף הקווים שיוצאו לתחרות בשנים הקרובות



אחרי עשרות שנים בהם סבסדה המדינה את קואופרטיב אגד, הגיעו המדינה ואגד להסכם לפיו בשנת 2015 תופסק לחלוטין הסובסידיה השוטפת של המדינה, והסובסידיה היחידה שתיוותר היא סובסידיה ייעודית כמו סובסידיה לנכים, חיילים, סטודנטים.



לאחר מו"מ שנמשך חודשים רבים סיכמו אתמול החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, ויו"ר אגד, אריק פלדמן את פרטי הסכם הסובסידיה ל-10 השנים הקרובות, ובו פרטי ההתייעלות שתעבור אגד לאורך התקופה.



על פי ההסכם החדש שעקרונותיו סוכמו כבר לפני כחודשיים, התחייבה אגד להתייעל מדי שנה בשנה, כך שבשנה האחרונה להסכם תגיע ההתייעלות לשיאה, 415 מיליון שקל לשנה. בכך תתבטל הסובסידיה השוטפת, למעט קרן ההצטיידות והסובסידיה הייעודית להפחתת מחירי התחבורה הציבורית, ואגד תפעל בעלויות דומות להצעות המתקבלות היום במכרזים לפתיחת קווי התחבורה הציבורית.



בנוסף, מאפשר ההסכם למדינה להרחיב משמעותית את היקף הקווים שיוצאו לתחרות בשנים הקרובות, מסדיר את מחויבות אגד להכנסת כרטיס חכם בתחבורה הציבורית ומגביר את יכולת הפיקוח והבקרה של המדינה על פעילות אגד בדומה לרכבת לישראל והחברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה). אגף החשב הכללי יפרסם מכרז בינלאומי לביצוע פעילות הביקורת החיצונית על אגד בראשית השנה.



לדברי זליכה, "זהו ציון דרך ביחסי המדינה ואגד כאשר הממשלה ניאותה לחתום על הסכם רב שנתי נוסף עם אגד אך עמדה על כך כי התייעלותה תגיע לבסוף לסכום הסובסידיה השוטפת הניתנת היום ובכך למעשה היא תתבטל".



המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, ציין כי ההסכם מחזק את יכולת הממשלה להגביר את התחרותיות בתחבורה הציבורית בישראל.



לדברי יו"ר אגד, אריק פלדמן, תקופת ההסכם תאפשר לאגד להשיג את יעדיה לשנים הקרובות במסגרת ענף תחבורה ציבורית תחרותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully