וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי לעבודה דחה דרישה של עובד שצבר 227 ימי חופשה לקבל תמורה כספית עבורם

עינב בן יהודה

19.12.2005 / 12:30

בית הדין הארצי מזכיר בהחלטתו את חשיבות היציאה לחופשה ואת חשיבות הגבלת צבירת החופשה; זאת על מנת למנוע מצבים בהם עובדים יימנעו מיציאה לחופשה ויעדיפו להמיר הימים שנצברו בכסף



בית הדין הארצי לעבודה קבע כי עובד שצבר ימי חופשה רבים אינו יכול לקבל תמורה כספית עבורם.
בית הדין הארצי דן בערעור שהגיש זאב אפיק על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בו נדחתה תביעתו לתשלום פדיון ימי החופשה שצבר - 227.3 ימים.



אפיק שימש במשך שנים רבות כיועץ המשפטי של משרד האנרגיה והתשתיות, ומ-1996 כיועץ משפטי במשרד התשתיות הלאומיות. בתחילת 2001 פרש לגימלאות לאחר 30 שנות עבודה. במהלך שנות עבודתו לא הרבה אפיק, כך מסתבר, לנצל את ימי החופשה שעמדו לזכותו, ומ-1992 הוא אף היה מודע לכך, שלא מאושרת לו יותר צבירת ימי חופשה ועליו לנצל את הימים שנצברו אחרת לא יקבל פדיונם.



בית הדין האזורי קבע בהחלטתו כי משרד התשתיות כמעסיקו של התובע עשה מאמצים על מנת שהתובע יצא לחופשה מרצונו אך נתקל בסירובי התובע.



כאמור, אישר בית הדין הארצי את החלטת בית הדין האזורי ודחה תביעתו של אפיק לקבל תמורה כספית עבור ימי החופשה שצבר. בית הדין ציין בהחלטתו כי המימצאים העובדתים הצביעו על "היות המערער בשנות עבודתו האחרונות סרבן ניצול חופשה צבורה".



בית הדין הארצי מזכיר את חשיבות היציאה לחופשה, ומזכיר את חשיבות הגבלת צבירת החופשה, וזאת על מנת למנוע מצבים בהם עובדים ימנעו מיציאה לחופשה ויעדיפו להמיר הימים שנצברו בכסף.



בית הדין מציין כי במקרה הנוכחי העדיף אפיק שלא לנצל ימי חופשה צבורה על מנת להמירה בכסף עם פרישתו, ולכן מוצדקת דחיית תביעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully