וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בארה"ב: ישאל מיישמת לראשונה את תקנות רשות ני"ע - הגישה תשקיף מדף לצורך גיוס הון עתידי בבורסה

נתן שבע

19.12.2005 / 13:12

הגשת תשקיף מדף מאפשרת לחברה לגייס הון מספר פעמים במועדים שונים למשך שנתיים, תוך חיסכון בעלויות ובזמן; באוגוסט השנה נכנסה התקנה בתחום לתוקף, לאחר שאושרה בוועדת הכספים



חברת , שבשליטת רוני אלרואי, מיישמת לראשונה את התקנות שהתקינה רשות ני"ע ושאושרו על ידי ועדת הכספים באוגוסט השנה. בדומה לנוהל המקובל בארה"ב, הגישה החברה תשקיף מדף לצורך גיוס עתידי. תשקיף מדף מאפשר לחברה להציע לציבור ניירות ערך של החברה במהלך 24 חודשים מיום פרסומו של תשקיף המדף, מספר פעמים, ובמועדים שונים. היקף הגיוס ומבנה ההון לא נמסר.



בכך הופכת ישאל לחברה הראשונה שמשתמשת בהנחיה החדשה של רשות ניירות ערך, המאפשרת לחברה להנפיק לציבור ני"ע בפרק זמן קצר, ובהתבסס על תשקיף מדף שהגישה. הליך זה מיועד להקל על ישאל בגיוס הון מהציבור בהליך מהיר ומיידי וללא צורך בקבלת היתר לתשקיף חדש.



עד לפני ארבעה חודשים נאלצה כל חברה להגיש תשקיף לרשות ני"ע לפני כל הנפקה לציבור. הליך של הגשת תשקיף כולל בתוכו עלויות רבות, הכוללות הוצאות משפטיות וחשבונאיות, היכולות להגיע גם למיליוני שקלים, דבר שהופך את ההנפקה לפעמים ללא כדאית. בנוסף, זהו הליך שכרוך בתקופה ארוכה, כך שלפעמים עד הגשת התשקיף תנאי השוק משתנים והחברה עשויה לרדת מהעניין.



ישאל רכשה את רשת ניו פארם מהבורוביצ'ים לפני שלושה חודשים ומאז הספיקה לצרף לתוכה גם את שופרסל כשותף. לפני שבועיים הספיק אלרואי למכור חזרה את אחזקותיו בסולומון שוקי הון (כ-50%) לעמית ברגר, לאחר סיבוב קצר של מספר חודשים בחברה שהספיקה לעבור בשנה האחרונה תהפוכות רבות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully