וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רעננה תגייס 200 מיליון שקל באג"ח

טל לוי

19.12.2005 / 13:13

רעננה היא העיר הראשונה שמבצעת הנפקה ישירה - לפי מודל של חברה עסקית. הכסף ישמש לפעולות פיתוח ולא לתקציב שוטף

עיריית רעננה תגייס בקרוב 200 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב מוניציפליות ממשקיעים מוסדיים. כך אמר ראש עיריית רעננה, נחום חופרי במסיבת עיתונאים היום, "גיוס כסף באמצעות איגרות חוב הוא אפיק מימון נוסף על זה של הבנקים והגברת התחרות תוזיל את עלויות המימון".

בעירייה מציינים כי זוהי הפעם הראשונה שבה רשות עירונית מגייסת כסף בצורה ישירה, לפי מודל של חברה מסחרית. זאת, לעומת גיוסים שבוצעו באמצעות גופים ותאגידים עירוניים כפי שקרה בערים נוספות.

"עיריית רעננה קנתה לה שם של עירייה שמתנהלת בצורה טובה, על בסיס מרכזי רווח עצמאיים הכוללים דיווח חודשי ולא רבעוני בלבד", אמר חופרי. "רעננה מתנהלת בשקיפות מלאה והעירייה אינה מקבלת מענקי איזון מהממשלה, שכן כבר 11 שנים שאנו מסיימים את השנה עם עודף תקציבי".

מנכ"ל העירייה, אורי קידר ציין כי איגרות החוב צפויות לקבל דירוג מקבוצת AA מאת מעלות, והדגיש כי לשם השוואה, איגרות החוב של סלקום זכו לדירוג AA- "כך שרעננה נמצאת בחברה טובה".

חופרי ציין כי הכסף שיגוייס יופנה להשקעה בחינוך, בפרויקטים עירוניים וכן השקעה נרחבת בתחום התחבורה והתשתיות ובכלל זה תשתיות מחשוב. "אנו נדרשים לתת יותר פתרונות לתושבים וזוכים לפחות תקצוב מהשלטון המקומי, כך שיש צורך במקורות מימון חליפיים. סכום נוסף יופנה להגדלת משכורתם של עובדי העירייה, המשתכרים את השכר הנמוך ביותר במערכת".

בשלב ראשון, יבוצע הגיוס ממשקיעים מוסדיים בלבד. "הנפקה לציבור היהת מתקבלת בברכה, אולם בגלל החדשנות של תחום האג"ח המוניציפליות, רצינו לתת לשוק ההון לעכל קודם את הרעיון לפני שנפנה למשקיעים פרטיים", אמר גזבר העיר אמיר ברטוב, אשר ציין כי בארה"ב מעוגן נושא איגרות החוב בחוקה, אולם בישראל מדובר בתחום חדש יחסית.

איגרות החוב יגוייסו לתקופה של 10 שנים, כאשר חלקן ישמש גם להחזרי הלוואות לבנקים והחלפתן בהלוואות זולות יותר. העירייה מתכוונת להחזיר את הכסף לאחר שתיהנה מפירות ההשקעה. כך למשל חושף ברטוב, כי חברות כמו קומברס ו-SAP (שמקום מושבן ברעננה) מתכננות לגייס אלפי עובדים חדשים ולבנות שטחים נוספים.

את הייעוץ להנפקה סיפק בהתנדבות תושב העיר רון לובש, המנהל (יחד עם אמיר קס) את קרן ההשקעות מרקסטון, אשר רכשה לאחרונה את קרנות הנאמנות של בנק הפועלים במסגרת רפורמת ועדת בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully