וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה גרופ ישראל צופה התאוששות מתונה בשוק ה-IT הישראלי בשנת 2002

צורי דאר

3.7.2001 / 18:59

ההתאוששות תנבע מפרויקטים גדולים, דוגמת שדרוג המערכות והפרויקטים הצפויים בממשלה, בצבא וברשויות

תחזית של חברת המחקר מטה גרופ ישראל צופה התאוששות מתונה בענף טכנולוגיות המידע (IT) בשוק הישראלי כבר בשנת 2002.

להערכת מטה גרופ ישראל, עד תקופת החגים ב-2001 לא צפויים פרויקטים חדשים, אולם מתקופה זו תחל התאוששות הדרגתית וייפתחו מספר פרויקטים. במארס 2002 צפויה התאוששות של השוק, פרויקטים יחזרו למסלולם, ותחול עלייה של כ-4% בהוצאות בתחום טכנולוגיות המידע. זאת לעומת קצב גידול רגיל של כ-8% לפני תחילת המשבר.

"מקור ההתאוששות הצפויה בשוק הישראלי בשנת 2002 הוא בפרויקטים גדולים ומשמעותיים, דוגמת שדרוג המערכות והפרויקטים הצפויים בממשלה, בצבא וברשויות, שמשקלם הוא כ-60% מכלל השוק", אומר מנכ"ל מטה גרופ ישראל, ג'ימי שוורצקוף.

לדבריו, "במהלך 2002 צפוי הגל השני של יישומי ה-ERP, הכולל יישומים גם בחברות בינוניות-קטנות. בנוסף, רוב חברות השירות בארץ יטמיעו מערכות CRM, והמערכות הוורטיקליות הנפוצות בקרב הבנקים, חברות הביטוח והתקשורת, יוחלפו במערכות חדשות. צפויה התקדמות משמעותית גם בתחום ה-Retail".

שוורצקוף מציין כי גם במהלך שנת 2002 ימשיך המיקוד בתחום טכנולוגיות המידע להיות על מחיר וערך המוצר כהשקעה. מצב זה מאפיין גישה של חברות במצוקה, המצפות לראות החזר השקעה מהיר על הוצאות על מחשוב. זאת בניגוד לגישה בשנים 1999-2000, שתפשה הוצאות אלו כהשקעה לטווח ארוך.

על פי מטה גרופ ישראל, בסוף שנת 2002 צפויים מובילי עסקים וטכנולוגיה להוביל יוזמות וליצור שינויים בשווקים, שמטרתם הפסקת התמקדות במחירים וחזרה להשקעות.

יוזמות שינקטו גורמים אלה כוללות מספר תחומים עיקריים: שדרוג מערכות לחלונות 2000; עלייה בהשקעה בפורטלים; השקעות במערכות CRM (ניהול קשרי לקוחות) ו-ERP; הגדלת תשתית במקומות נדרשים; ושיפור תהליכי פעילות ויעילות.

"במהלך שנת 2002 תמשיך מגמת המיזוגים והרכישות שהייתה חזקה מאוד במהלך 18 החודשים האחרונים. אנו מצפים כי הספקים הגדולים בישראל יוסיפו לגדול, בעוד שהשחקנים הקטנים יוסיפו להיכשל או שימכרו במחירי חיסול", הוסיף שוורצקוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully