וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת רביבי אישרה את מינוי בן נון למנכ"ל חברת חשמל

שרון קדמי

19.12.2005 / 14:45

הועדה קיבלה את עמדת דירקטוריון חברת החשמל שאישרר בשנית את מועמדותו של בן נון. ימונה במקום המנכ"ל הפורש הד"ר יעקב רזון

אורי בן נון עשה צעד נוסף אל כסא מנכ"ל חברת החשמל: הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי, בראשותו של השופט בדימוס, יצחק רביבי, אישרה לפני שעה קלה את מינויו של בן נון, מנכ"ל מפעלי ים המלח לשעבר, לתפקיד מנכ"ל החברה, במקומו של המנכ"ל הפורש לאחר 45 שנה - ד"ר יעקב רזון. כעת תעביר הוועדה את המלצתה לשרים הממונים לאישור - שרי האוצר והתשתיות.

ועדת רביבי דנה במינויו של בן נון, אחרי שקיבלה את חוות דעתו של דירקטוריון חברת החשמל שאישרר את המלצתו, משנתבקש להתייחס למכתב אנונימי שנשלח לוועדה ודחה את הדיון במועמדותו של בן נון עד היום.

ועדת האיתור של דירקטוריון חברת החשמל, התכנסה בשבוע שעבר ואישררה את המלצתה למינויו של אורי בן נון לתפקיד מנכ"ל החברה. דירקטוריון חברת החשמל התבקש לדון מחדש בהמלצה על ועדת רביבי, בעקבות מכתב אנונימי שנשלח לוועדה. המלצתה של ועדת האיתור הועברה לוועדת רביבי, שאישרה את מועמדתו. בן נון נבחר מתוך למעלה מ-70 מועמדים שבחנה הוועדה.

החלטת ועדת האיתור קבעה, כי המידע החדש - אין בו בכדי למנוע את מינויו של בן נון לתפקיד - ועל כן היא אינה משנה את החלטתה. מינויו של בן נון אושר עוד באוקטובר על ידי חברי הדירקטוריון, אחרי שמועמדותו הובאה בפניהם. לאחר דיון ממושך, רווי מתח וחילוקי דעות, התקיימה הצבעה ובן נון נבחר ברוב של שבעה קולות מול חמישה. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שלמה רוטמן, הצביע נגד המינוי - אך לאחר ההצבעה אמר כי הוא מכבד ומקבל את החלטת הדירקטוריון.

דירקטוריון חברת החשמל ואורי בן נון עצמו, שהיה מנכ"ל מפעלי ים המלח, התבקשו לפני כשבועיים להשיב על המכתב האנונימי שנשלח לוועדת רביבי וגרם להסרת הדיון מסדר היום. הוועדה החליטה לפנים משורת הדין לבחון מחדש את מועמדותו של בן נון, רק לאחר התייחסות הדירקטוריון ובן נון עצמו לתוכן המכתב.

במכתב הועלו טענות קשות נגד בן נון. בין השאר, נכתב בו: "גורמים אינטרסנטיים דאגו להסתיר מחברי הוועדה ומהגורמים האמונים על אכיפת החוק במדינה את המידע הנחוץ להם לבחינת מועמדותו של בן נון לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, ולכן גמרתי אומר בלבי לכתוב מסמך זה".

כעת צפויים השרים הממונים - שר האוצר אהוד אולמרט ומחזיק תיק התשתיות, ראש המשלה אריאל שרון - לבחון את מינויו. מקורבים לשניים אמרו, כי קרוב לוודאי שהשניים יחתמו על מינויו של בן נון לתפקיד בהקדם. לטענתם, לאחר שהמתנגד העיקרי למינוי - שר התשתיות לשעבר, בנימין בן אליעזר - עזב את תפקידו, אין כל מניעה לאשר את המינוי. לדבריהם, "ראש הממשלה מעוניין לחתום על המינוי ובמידה שיעשה כן, לא סביר ששר האוצר יחליט אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully