וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק במגזר החשמל בארה"ב: FPL רוכשת את קונסטליישן אנרג'י תמורת כ-11 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.12.2005 / 15:33

FPL, החברה האם של חברת החשמל פלורידה פאואר אנד לייט, רוכשת את קונסטליישן בעסקת מניות שתיצור את אחד מתאגידי החשמל הגדולים בארה"ב



FPL גרופ (סימול FPL), החברה האם של חברת החשמל פלורידה פאואר אנד לייט, רוכשת את קונסטליישן אנרג'י גרופ (סימול CEG) תמורת כ-11 מיליארד דולר. מדובר בעסקת מניות שתיצור את אחד מתאגידי החשמל הגדולים בארצות הברית. מועצות המנהלים של שתי החברות אישרו את העסקה. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כבר בשבוע שעבר, כי FPL מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת קונסטליישן.



החברות מסרו, כי בעלי המניות של קונסטליישן יקבלו 1.444 מניות מהחברה הממוזגת תמורת כל אחת ממניותיהן. העסקה מעריכה את קונסטליישן, בעלת בולטימור גז אנד אלקטריק, בכ-62.02 דולר למניה, גבוה ב-10% מרמת המניה לפני הדיווח של "ניו יורק טיימס" ב-14 בדצמבר.



קונסטליישן היא ספקית החשמל הגדולה בארצות הברית בשווקים הפתוחים לתחרות. לכל אחת משתי החברות יש שלושה כורי חשמל גרעיניים. FPL וקונסטליישן הודיעו, כי החברה הממוזגת תהיה בעלת מטה כפול בג'ונו ביץ', פלורידה, ובבולטימור, ותעסיק כ-21,750 עובדים.



העסקה תיצור חברת חשמל בעלת השפעה רחבה בחוף המזרחי של ארצות הברית, עם FPL הממוקמת בפלורידה הדרומית וקונסטליישן, הממוקמת במרילנד שבמרכז החוף המזרחי. העסקה תהיה האחרונה בשורת רכישות ענק במגזר החשמל בארצות הברית, העובר לאחרונה מגמת מיזוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully