וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס מאבדת כ-1%

עומרי כהן

19.12.2005 / 23:06

טבע יורדת ב-1.5%. סייפן מאבדת 0.4% - זכתה להמלצת "תשואת שוק" מליהמן ברדרס


בוול סטריט נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות מאבדת נייס 1.4% למרות שזכתה להמצת "תשואת יתר" מג'יי.פי מורגן. סייפן מאבדת 0.4% לאחר שבליהמן ברדרס החלו לסקר את החברה בהמלצת "תשואת שוק" למניה. טבע מאבדת 1.5% ביום שני של מימושים.

סקירת טרום מסחר


לאחר שחתמה את השבוע החולף בירידות שערים, בעקבות פקיעת אופציות לחודש דצמבר, מאותתים בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על עליות שערים בפתיחת שבוע המסחר החדש.

זריקת עידוד למירוץ דצמבר, כשבועיים לפני סופה של 2005, עשויה להתקבל היום מצד הרגיעה בזירת האנרגיה. מחירי הנפט ירדו ביום שישי החולף אל מתחת לרף ה-59 דולר לחבית ועל אף עלייה בת 45 סנט בשעה זו לגובה 58.5 דולר - עדיין מדובר ברמות מחירים נמוכות, הרחוקות לאין שיעור מרמות השיא בגובה של כ-70 דולר לחבית, שנראו בחודש ספטמבר החולף.

מדד הנאסד"ק, שיפתח ברמה של 2,252, נקודות עשוי ליהנות היום מפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" בסוף השבוע החולף, לפיו טיים וורנר קרובה להודיע על מכירת 5% מאמריקה און ליין - חטיבת האון ליין שלה - לחברת גוגל ב-1 מיליארד דולר במזומן, לצד הסכם משותף בין השתיים למכירת פרסומות און ליין.

מדד הדאו ג'ונס, שיפתח בגובה 10,879 נקודות, עשוי ליהנות מזכיייתה של ענקית הפרמצבטיקה פייזר בבית משפט. בית המשפט קבע כי הפטנט של פייזר לתרופת הליפיטור להפחתת הכולסטרול, אחת מהתרופות הנמכרות בעולם - עדיין בתוקף, כלומר - חברת רנבקסי ההודית, שמעוניינת להתחיל בשיווק הגירסה הגנרית, לתרופה תאלץ להמתין זמן נוסף.

מקרב הישראליות: לאחר שזינקה בשבוע שעבר ב-5.7% בעקבות התחלת סיקור ב"קנייה" על ידי בית ההשקעות דוהרטי, עשויה אודיוקודס להמשיך וליהנות מסנטימנט חיובי גם היום, לאחר שזכתה אתמול להמלצה חיובית נוספת. במריל לינץ' מעריכים כי אודיוקודס עשויה לזכות בחוזה משמעותי עם פראנס טלקום ומציינים, כי "חוזה כזה עשוי להניב הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה הבאה, אך חשיבותו האסטרטגית גדולה יותר, כי הוא פותח דלת לחברות תקשורת ענקיות נוספות". אודיוקודס תפתח את המסחר במחיר של 9.7 דולרים.

אלביט מערכות, שמתחילת החודש השיאה למשקיעים בה כ-11%, עשויה להוסיף ולהגביה עוף גם היום. החברה הודיעה אתמול על חוזה חדש נוסף, במסגרתו תספק מערכות צילום אווירי לחיל האוויר הקוריאני בהיקף של כ-50 מיליון דולר. האישור הסופי לחוזה צפוי להתקבל בקרוב והתוכנית לאספקת המערכות צפויה להתפרש על פני מספר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully