וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 14% בחודש - בבטוחה מעלים את מחיר היעד לדלק רכב: "פרת המזומנים תמשיך להניב תשואה יפה בשנים הבאות"

נתן שבע

19.12.2005 / 16:24

האנליסט יובל בן זאב מעריך כי לחברה צפויה תחרות מצידה של טויוטה ב-2006; מעריכים כי תסיים את הרבעון ברווח של כ-55 מיליון שקל עם קצב מכירות סביר



מניית רכב, יבואנית דגמי מאזדה ופורד, הספיקה לזנק ב-14% בחודש האחרון. הזינוק מיוחס בעיקרו לרכישת מניות על ידי מנכ"ל החברה, גיל אגמון, בהקצאה פרטית בהיקף של 250 מיליון שקל, וציפיות לשנה מוצלחת בשנה הבאה, עם הורדת המיסוי על הרכבים וצפי לעלייה בביקושים עם השיפור בכלכלה.



האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה, מעריך כי "פרת המזומנים תמשיך להניב תשואה יפה גם בשנים הבאות". לאחר שפגש את נציגי החברה, עידכן בן זאב את מודל התחזית לשנים 2007-2006 והעלה את מחיר היעד למניה בשני שקלים, ל-36 שקל - כ-10% מעל מחירה הבוקר בפתיחה.



בן זאב מעריך כי החברה תסיים את הרבעון הרביעי ברווח של 50-55 מיליון שקל. עוד מציין האנליסט כי לאחר חולשה רבתי במסירות חודש אוקטובר, הסתכמו מסירות חודש נובמבר ב-3,500 מכוניות, והן יעמדו על 3,000 רכבים בדצמבר, כך שהרבעון יסתיים בקצב סביר.



העלאת המיסוי על אביזרי הבטיחות, ניטרלה את השפעת ההפחתה במס הקנייה (הפחתה מדורגת שהחלה בדצמבר האחרון) על הרכבים, כך שלא נרשם שינוי במחירי הרכב. בן זאב מעריך כי עוד העלאה אפשרית של שווי השימוש לרכב - ובגינו העלאת המס על עובדי חברות - יפגע באופן משמעותי בביקוש הכולל לרכבים. יחד עם זאת, הליכי החקיקה יבוצעו בצורה הדרגתית על פני מספר שנים, באופן שיחליק את הפגיעה האפשרית בביקושים.



כלל פיננסים צופה לחברה תחרות, בעיקר בגלל טויוטה ולאחר שנאלצה להתמודד השנה עם יונדאי, כאשר יונדאי נהנתה מדולר חלש יחסית. בנוסף, היצע המתחרים פוחת: סובארו הפסיקה לייבא את דגמי אימפרזה 1,600 סמ"ק, וכך גם הונדה - נתח שוק שעשוי להתחלק בין המתחרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully