וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואלקום ונוקיה מרחיבות את שיתוף הפעולה בתחום רשתות ה-CDMA

רונן סרברניק

3.7.2001 / 17:45

קואלקום הרחיבה את הרישיון של נוקיה משנת 1992 ותאפשר לה למכור ולהקים תשתית לרשתות CDMA; קואלקום תייצר רכיבים בסיסיים

יצרניות ציוד התקשורת קואלקום ונוקיה (סימול NOK) התרוממו היום במסחר שלפני הפתיחה לאחר שהודיעו היום על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בתחום רשתות ה-CDMA.

קואלקום, אשר מחזיקה בפטנט על הטכנולוגיה, הרחיבה את הרישיון של נוקיה משנת 1992 וכעת יתאפשר לנוקיה למכור ולהקים תשתית לרשתות CDMA, בעוד קואלקום תמשיך ליצר את הרכיבים הבסיסיים.

קואלקום נפגעה בחודשים האחרונים מחולשה בשוקי הסלולר, אך עמדה בתחזיות הרווח של האנליסטים לרבעון שהסתיים ב-31 במארס, כאשר רשמה רווח של 29 סנט למניה והכנסות של 713 מיליון דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של 29 סנט למניה והכנסות של 721.95 מיליון דולר.

אך החברה הקטינה את תחזיותיה לרבעון השלישי לרווח של 21 סנט למניה, ירידה משמעותית מתחזית האנליסטים של 32 סנט למניה. החברה מצפה לרשום רווח של 1.05 דולרים למניה ל-2001 כולה, לעומת תחזית אנליסטים של 1.25 דולרים למניה.

מנכ"ל החברה, אירווין ג'ייקובס, קיצץ את תחזית מכירות מכשירי כף היד המשתמשים בטכנולוגיית CDMA של קואלקום, מ-90 מיליון ל-80 מיליון פריטים. ג'ייקובס האשים את "האטת המכירות והורדת קצב התחלופה הקשורים למצב הכלכלי".

הנהלת החברה הסבירה שהקיצוץ נובע מהקטנת הזמנות של מספר רב של לקוחות, והוסיפה שארה"ב וקוריאה הן המקומות הבעייתיים ביותר. "לא היו לנו ביטולי הזמנות משמעותיים", הסביר סמנכ"ל כספים, טוני תורנלי. "לקוחותינו נותנים לנו תחזית הזמנות לשני הרבעונים הקרובים, אך בשבועיים האחרונים גילינו שרק 90% מההזמנות אכן לא ישתנו", ולכן הוריד תורנלי את תחזית ההזמנות ל-14 מיליון ערכות.

בחודש יוני הודיעה צ'יינה יוניקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, כי תרכוש ציוד לרשת ה-CDMA החדשה בשווי של קרוב ל-1.5 מיליארד דולר. פרסום ההודעה הרשמית החזיר את הצבע ללחייה של היצרנית מכיוון וההודעה הפיגה קליל את כל ענני חוסר הוודאות ביחס לעסקה שהתעבו עוד יותר לנוכח המתיחות הגואה בין ארה"ב לסין, שעלתה לשיאים על רקע פרשת מטוס הביון האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully