וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של איטליה התפטר בעקבות חקירה פלילית נגדו בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד

TheMarker

19.12.2005 / 18:39

התפטרותו של פאזיו - על רקע לחץ גובר מצד מממשלת איטליה והבנק המרכזי האירופי; החקירה הצטרפה לחקירה קודמת שנפתחה נגד פאזיו בגין שימוש לרעה בכוח וקיום מכרז בלתי הוגן



נגיד הבנק המרכזי של איטליה, אנטוניו פאזיו, התפטר מתפקידו לאחר פתיחת חקירה פלילית נגדו בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד.



התפטרותו של פאזיו באה על רקע לחץ גובר מצד מממשלת איטליה והבנק המרכזי האירופי, כי יתפטר ממשרתו. החקירה נגד פאזיו, שעל דבר פתיחתה פורסם בסוף השבוע, הצטרפה לחקירה קודמת על שימוש לרעה בכוחו וקיום מכרז בלתי הוגן.



ההאשמה החמורה הנוכחית כלפי פאזיו היא על העדפה בלתי הוגנת של בנקה פופולארה איטליאנה האיטלקי על פני מתחרהו ההולנדי, בנק ABN אמרו, בקרב על השליטה בבנק אנטונוונטה.



האשמה זו הצטרפה לחקירה שנפתחה נגדו מוקדם יותר השנה בהאשמה פחות חמורה - שימוש לרעה במשרה ובכוח. ביום שלישי שעבר, נעצר מנכ"ל בנקה פופולארה איטליאנה, ג'אנפראנקו בוני, בקשר למהלכי ההשתלטות על אנטונוונטה. בוני ידוע כמקורב של פאזיו.



לפי חוק שהתקבל באביב 2005, העונש על שימוש במידע פנים חמור יותר מאשר העונש על שימוש לרעה בכוח, וקל יותר להוכיח את האשמה בבית המשפט. פאזיו מתעקש כי פעולותיו בנוגע לרכישת אנטונוונטה היו כשרות לחלוטין. החקירה החדשה מתבצעת על ידי משרד התובע במילאנו שנחשב קשוח ואפקטיווי יותר מהיחידה המקבילה ברומא.



פאזיו ספג ביקורות בתחילת השנה על התנהגות לא הולמת, לאחר שסיכל רכישות אפשריות של בנקים איטלקיים בידי גופים חיצוניים. פאזיו התעלם מהביקורות שהוטחו בו וסירב להתפטר. סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, הודיע כי ממשלתו תדון במינוי נגיד בנק חדש ובהגבלת סמכויותיו. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה, הודיע ביום שישי כי אם ההאשמה הנוכחית תתברר כנכונה, "זו עבירה על הקוד של מועצת הנגידים האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully