וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה במו"מ על חמישה מיקומים אופציונליים להקמת הסניף השני בישראל

סיון קלינגבייל

19.12.2005 / 18:55

ל-TheMarker נודע כי המיקומים שעומדים על הפרק הם קרקע בבעלות פרטית בצומת בילו, שטח באזור התעשייה של יבנה, אזור התעשייה של חולון, צומת בני דרום בסמוך לאשדוד וראשל"צ



איקאה איתרה חמישה מיקומים אופציונליים להקמת החנות השנייה בישראל ומנהלת מו"מ עם בעלי הנכסים. ל-TheMarker נודע כי המיקומים שעומדים על הפרק הם קרקע בבעלות פרטית בצומת בילו, שטח באזור התעשייה של יבנה, אזור התעשייה של חולון בסמוך לכביש 4, צומת בני דרום בסמוך לאשדוד וראשון לציון. השטחים האופציונליים משתרעים על שטח של כ-100 דונם.



הסניף החדש של איקאה עתיד לקום על שטח של כ-60-40 דונם כולל חניה. שאר השטח אמור לשמש לבניית פאוור סנטר. ההנחה של מתיו ברונפמן, הבעלים של הרשת, היא שכפי שמתחם איקאה בנתניה מושך אליו עסקים נוספים הנהנים מכוח המשיכה של איקאה, כך יהיה גם בסניף השני.



איקאה ישראל מחוייבת להקים את הסניף השני עד ספטמבר 2008. בעבר התבטאו ראשיה כי יתכן שהסניף השני ייפתח קודם לכן. ההשקעה הצפויה בהקמת הסניף מוערכת ב-50-60 מיליון שקל. בהקמת הפאוור סנטר כולו יושקע סכום גבוה יותר.



ברונפמן העריך עם השלמת רכישת הזיכיון על איקאה בישראל ביוני 2005 כי הסניף השני יתרום 50% למחזור המכירות של איקאה בישראל, וכי עם פתיחתו צפוי מחזור המכירות השנתי של הרשת להגיע ליותר מחצי מיליארד שקל. ברונפמן אמר אז כי היעד של איקאה ישראל ל-2005 הוא קצב גידול של כ-5% בהיקף המכירות, אולם הוא מעריך כי החברה תעבור את היעד. לדבריו, "הצמיחה המתוכננת לשנים הקרובות היא של 10%-5% בשנה".



כפי שפורסם בעבר ב-TheMarker, איקאה ישראל סיימה את 2004 עם רווח של 35 מיליון שקל - גידול של 25% לעומת 2003, אז הגיע הרווח הנקי ל-28 מיליון שקל. מחזור המכירות של החברה היה כ-345 מיליון שקל ב-2004 (לעומת 325 מיליון שקל ב-2003), כך שמדובר ברווחיות של כ-10% על המחזור - רווחיות גבוהה במיוחד עבור רשת קמעונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully