וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המחקר IDC: צ'ק פוינט אינה מצליחה לשמור על מיקומה כמובילת שוק בתחום ה-VPN

TheMarker.com כתב

3.7.2001 / 20:11

בחברה מעריכים אומנם כי השוק ימשיך לגדול, אך בינתיים איבדה צ'ק פוינט את הבכורה בחוזים בהיקף של מעל 50 אלף דולר לחברת נטסקרין

לחברת המחקר IDC יש עבור צ'ק פוינט , כמאמר הבדיחה, חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות הן ששוק אבטחת המידע צפוי לגדול באורח דרמטי בשנים הבאות, הערכה אותה חולקים גם בתי ההשקעות המכסים את המניה.

החדשות הרעות הן שלהערכת חברת המחקר, חברת נטסקרין ממוקמת במקום הראשון בהפצת מערכות VPN ו-Firewall בטווח המחירים של יותר מ-50 אלף דולר, ואף מחזיקה בקרוב ל-60% משוק זה. הערכה זו מאותתת על נסיגה במעמדה של צ'ק פוינט כמובילת שוק בהיקף החוזים הגדול, זאת על אף שבשיחת ועידה שערכה היום הנהלת החברה בעקבות הורדת התחזיות לרבעון השני היא הדגישה כי החברה חווה מעבר מעסקות קטנות יחסית לעסקות בהיקפים גדולים, דבר שעשוי להוות סיכון בתנאי אי הוודאות הנוכחית.

בכל הנוגע לשוק המערכות בטווחי מחירים נמוכים יותר מעמדה של נטסקרין אינו כה איתן והיא אינה ממוקמת בו במקום הראשון.

אם הערכה זו של IDC היא מדויקת, ייתכן שתיאלץ צ'ק פוינט לשנות את המודל העסקי שלה, כלומר להוריד את מחירי מוצריה או למצוא שותפויות אסטרטגיות נוספות. כמובן שתמיד קיימת האופציה להסתמך דווקא על ההערכה חיובית המדברת על הגדלת העוגה הכללית בשוק ה-VPN, שלפי IDC תגיע ל-4 מיליארד דולר עד שנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully