וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עמרי כהן

19.12.2005 / 23:47

מדד נאסד"ק ירד ב-1.3% ל-2,222 נקודות והשלים ירידה של 1.9% בארבעה ימים. מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,836 נקודות

ירידות חדות במגזר הטכנולוגיה, אותה הובילו מניות השבבים, המחשוב, התוכנה והאינטרנט, גררו היום את מדדי המניות בוול סטריט לטריטוריה שלילית. מדד נאסד"ק ירד ב-1.3% ל-2,222 נקודות והשלים ירידה של 1.9% בארבעה ימים. מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,836 נקודות, למרות עליות חדות במניות פייזר ומרק. הנפט הגולמי ירד ב-73 סנט דולרים ל-57.33 דולר והשלים ירידה של 6.6% בארבעה ימים.

בקרב המניות הישראליות בלטה טבע בירידה של 4.1% ל-43.1 דולר, על רקע חולשה במגזר הגנרי כולו. חולשה זו באה בעקבות החלטת בית המשפט הפדרלי בארה"ב, שקבע ביום שישי כי חברת התרופות ההודית רנבקסי לא תוכל לייצר גירסה גנרית לתרופת הליפיטור להפחתת כולסטרול של פייזר.

רנבקסי ניסתה לאתגר את הפטנט על הליפיטור, אולם בית המשפט הותיר את הפטנט בתוקף. בשוק התייחסו כנראה להחלטה הנוכחית, כסוג של מקרה מבחן במסגרת המאבק בין חברות הגנריקה ליצרניות התרופות המקוריות. זאת, למרות שלדברי חלק מהמשקיעים היו תוצאות המשפט ברורות מראש. ההחלטה משכה את היצרניות הגנריות הגדולות לירידות, בעוד פייזר הוסיפה כ-8% לערכה ומרק הצטרפה בעלייה של 7%.

נייס נותרה ללא שינוי ב-48.9 דולר, לאחר שטיפסה מסוף נובמבר ב-11%. בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן החל היום לסקר את נייס עם המלצת "תשואת יתר", ואילו באוסקר גרוס חזרו על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 52 דולר. מתחרתה של נייס, ורינט, איבדה 4.1% ל-34.6 דולר והשלימה ירידה של כ-13% מאז פירסמה החברה את תוצאותיה הרבעון לפני כשבועיים. בסוף השבוע שעבר חתך ג'יי.פי מורגן את ההמלצה לורינט מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי".

אודיוקודס עלתה בחמישי שעבר ב-5.7%, לאחר שבית ההשקעות דורטי החל לסקר את החברה בהמלצת "קנייה" למניה. במקביל, ציין בנק ההשקעות מריל לינץ' כי אודיוקודס עשויה לזכות בחוזה משמעותי עם פראנס טלקום, שעשוי להניב הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה הבאה. בערב שבת התממשה המניה אולם היום שבה אודיוקודס להתחזק ועלתה ב-4.4% נוספים ל-11.5 דולר.

סייפן (סימול: SFUN), אשר מוכרת טכנולוגיות לייצור שבבי זיכרון מסוג פלאש, זכתה לסיקור אנליטי ראשון, כחודש לאחר הנפקתה בנאסד"ק. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, אשר הוביל את הנפקת סייפן, העריך כי החברה צפויה להמשיך לצמוח בשנתיים הקרובות. בליהמן בחרו להעניק למניה המלצה פושרת של "תשואת שוק", מאחר שסייפן עדיין נסחרת במחיר הגבוה ב-20% מהמחיר בו הונפקה, וזאת למרות שאיבדה בתוך שבוע וחצי כ-10% מערכה. היום היא הגיבה בירידה של 1% ל-28.1 דולר.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) זכתה בחוזה מיקור חוץ בחברת דפי זהב, בהיקף של כ-8.5 מיליון דולר לתקופה של 10 שנים. הפרויקט כולל אחריות על מערך תשתיות המחשוב בדפי זהב ותמיכה ב-500 המשתמשים בחברה. נס עלתה ב-1% ל-10.8 דולרים.

אלביט מערכות איבדה 1.4% ל-24.9 דולר, לאחר שעלתה מתחילת דצמבר בכ-11%. החברה הודיעה אתמול על חוזה חדש נוסף, במסגרתו תספק מערכות צילום אווירי לחיל האוויר הקוריאני, בהיקף של כ-50 מיליון דולר. האישור הסופי לחוזה צפוי להתקבל בקרוב והתוכנית לאספקת המערכות צפויה להתפרש על פני מספר שנים.

קליקסופטוור עלתה ב-4.2% ל-1.7 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה על עסקה נוספת, במסגרתה תספק לחברה אירופית בתחום התשתיות הציבוריות פתרונות תוכנה, שיאפשרו ניהול יעיל של יותר מ-1,000 מהנדסי השטח שלה.

טופ אימג’ דיווחה, כי תספק את תוכנת סליקת המסמכים מתוצרתה לחברת תעופה גדולה מהמזרח הרחוק. המניה מגיבה בעלייה של 3.1% ל-3 דולרים.

ווקלטק בלטה בעלייה של 30.8% ל-7.4 דולרים והשלימה זינוק דו שבועי של 113.5%. בכך מחקה המניה את הירידות שרשמה לאחר השלמת העסקה לרכישת Tdsoft ואיחוד המניות שבא בעקבותיה.

מרקורי התממשה בירידה של 3.3% למחיר של 31.4 דולר, לאחר שהשלימה בסוף השבוע שעבר זינוק של 26.6% מאז קריסת המניה בתחילת נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully