וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי מאג"ח נכסים בלתי סחירים של קופות הגמל: יבצע הנפקה של 600 מיליון שקל

רם דגן

20.12.2005 / 8:11

איגוח הנכסים צפוי להפחית את הסיכון ולאפשר השקעות נוספות שישפרו את התשואה של הקופות; מרבית הנכסים בהנפקה הקרובה - פקדונות בלתי סחירים של בנקים



קופות הגמל של הבנק הבינלאומי צפויות לצאת בימים הקרובים להנפקת אג"ח של חלק מהנכסים הבלתי סחירים שלהן. מדובר בצעד ראשון מסוגו במגזר הקופות. סך הכל מתכוון הבנק לגייס סכום מינימלי של 600 מיליון שקל באג"ח, שיהיו מגובות בנכסים הבלתי סחירים של קופות הגמל. את ההנפקה של האג"ח שיקראו גליליאן תבצע גלובל פייננס שתהיה החברה הייעודית (SPC) שאליה יוזרמו התקבולים מהנכסים הבלתי סחירים שמגבים את האג"ח. שלב ההנפקה המוסדי צפוי להתקיים בימים הקרובים.



מי שעומד מאחורי המהלך הוא דוד שמש, אשר מנהל את מערך ההשקעות בקופות הגמל של הבנק, וצפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל. שמש שהגיע לקופות הגמל של הבנק מחטיבת שוק ההון שלו, נחשב לאחראי לשיפור שהציגו קופות הגמל בשנה האחרונה.



שמש מעריך כי הנפקה כזו בעיתוי נכון יכולה לאפשר לקופות הגמל להציג שיפור תשואה שנתי של כ-0.7%. "על ידי ההנפקה הנכסים הבלתי סחירים של הקופה הופכים לנזילים, מה שמאפשר להפחית את הסיכון ומספק מזומנים להשקעות נוספות".



מתוך 600 מיליון שקל שיונפקו בסדרה הנוכחית, כ-450 מיליון שקל יהיו פקדונות בנקאיים, בין היתר פקדונות שהונפקו בעבר על ידי בנק הפועלים, המזרחי, ולאומי למשכנתאות. כמו כן יכללו בחבילה אג"ח של הליסיניג ניו קופל בסך 55 מיליון שקל, ואג"ח בהיקף של 23.5 מיליון שקל של חברות נדל"ן, ובהן שיכון ובינוי ונכסי אזורים.



קופות הגמל של הבינלאומי מנהלות נכסים בהיקף של כ-7.7 מיליארד שקל, כאשר 30% מנכסים אלה אינם סחירים. שמש מעריך, כי אם ההנפקה הנוכחית תצליח, הוא צפוי לבצע שורה של הנפקות נוספות מסוג כזה בעתיד הקרוב.



שמש אומר כי בעבר היה ניסיון לבצע מהלך דומה, אבל הוא כשל כיוון שהיה ניסיון לקשור נכסים סחירים של מספר חברות שונות בהנפקה אחת. לדעתו אחת הסיבות לכך שקופות הגמל של הבנק יצליחו לבצע את המהלך היא שמדובר בגוף בודד שמקבל את ההחלטות לבד.



במבט כללי מעריך דוד שמש, כי המגמה החיובית שנרשמה השנה בבורסה של תל אביב תימשך, כאשר הפעם מי שיבלטו הן מניות ת"א 75. עוד מציין שמש את ענף הנדל"ן המקומי. "נהוג לומר כי ההתאוששות של ענף הנדל"ן מגיעה באיחור של שנתיים מרגע תחילתו של כל מחזור עסקים, ולכן לענף זה יהיה מה להגיד בשנה הקרובה". בנוסף הוא מעריך כי צפויה להירשם תנועה של כספים לכיוון השקעות נוספות בשווקים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully