וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אלעזרא במגעים לרכישת הכשרה ביטוח

רם דגן

20.12.2005 / 8:23

אלעזרא, המחזיק באלבר, עשוי לרכוש את החברה או לחבור למשפחת נמרודי המחזיקה בגרעין השליטה בה; המפקח על הביטוח הביע הסכמה עקרונית להענקת האישור



איש העסקים אלי אלעזרא במו"מ לרכישת חברת הביטוח של . אלעזרא אשר הצהיר בעבר כי ברצונו להיכנס לפעילות בענף הביטוח, הגיש בימים האחרונים הצעה לרכישת החברה. לפי שעה הצדדים מנהלים מגעים כאשר בנוסף לאפשרות שאלעזרא ירכוש את החברה קיימת גם האפשרות שהוא יחבור לגרעין השליטה בחברה שמוחזק על ידי משפחת נמרודי. ככל הידוע ההכרעה בעניין תהיה נתונה בידיו של נמרודי. לפני כמה שבועות פנה אלעזרא לפיקוח על הביטוח על מנת לקבל אישור מבטח. ככל הידוע הביע המפקח, ידין ענתבי, הסכמה עקרונית להענקת האישור.



אלעזרא שמחזיק בחברת הליסינג אלבר, מתעניין כבר תקופה ארוכה ברכישת חברת ביטוח. מעבר לעובדה שהוא שולט בפרת מזומנים שצפויה לאפשר לו לממן את הרכישה, מתכוון אלעזרא לשלב בין עסקיה של אלבר ועסקיה של חברת הביטוח שירכוש. אלבר מוכרת ומשכירה בליסינג עשרות אלפי כלי רכב בשנה, כך שיש לחברה מאגר נתונים איכותי על קהל הנהגים ובעלי המכוניות בישראל. מהבחינה הזו נראה כי קיימת סינרגיה רבה בין אלבר והכשרת הישוב ביטוח, שמתמחה בעיקר בביטוחי רכב.



גורם נוסף שהופך את הכשרת הישוב לאטרקטיווית הוא המחיר הנמוך שבו נסחרת החברה בבורסה. ב-12 החודשים האחרונים איבדה החברה 14.4%, והיא נסחרת לפי שווי של כ-126 מיליון שקל. מקורבים לאלעזרא אמרו אתמול כי המטרה העיקרית שלו היא למצוא פלטפורמה ביטוחית שתתמזג לתוך פעילות הליסינג שלו. מה שהופך את הכשרת הישוב לאטרקטיווית בעיניו הוא המחיר, שכן מדובר בחברה שסובלת בתקופה האחרונה מחוסר יציבות ניהולית ומביצועים כושלים בפעילות הביטוחית.



אלבר נרכשה על ידי אלי אלעזרא ב-2002 מדסק"ש בתמורה ל-268.5 מיליון שקל. החברה שנוסדה ב-94' עוסקת בניהול ציי רכב, ליסינג, מימון, מכירת רכב ושיווק ביטוחים. כיום היא משרתת כ-50 אלף לקוחות. הכנסות החברה הסתכמו ב-2004 בכ-900 מיליון שקל. חברת הכשרת הישוב ביטוח נשלטת על ידי משפחת נמרודי (82%). כמו כן מחזיק יעקב לוקסנבורג בכ-5% מהחברה. ההון העצמי של החברה נאמד בכ-185 מיליון שקל, ומתחילת 2005 היא הרוויחה 15.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מי ששילם את מחיר הירידה ברווח הוא המנכ"ל יצחק אוסטשינסקי שפוטר לפני חודשיים. מי שהחליף אותו הוא רון ויסברג. לאחרונה מונה שלמה מעוז ליו"ר החברה בעקבות לחץ של המפקח על הביטוח שדרש מויסברג שהחזיק גם במשרת יו"ר החברה למנות בעל משרה נוסף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully