וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת ההנפקות בלונדון: 20 חברות ישראליות גייסו 2 מיליארד שקל

אפרת נוימן

20.12.2005 / 8:50

ב-2005 גילו המנהלים הישראלים את האופציה הבריטית: הלוק אירופי, הפיקוח רופף והביצוע מהיר; וזה אפילו קרוב לבית; המשקיעים הבריטיים כנראה פחות מחויכים; ברוב החברות יש להם הפסדים; נראה איך הם יקבלו את עופרה שטראוס





אחת ההנפקות המעניינות השנה היתה של חברת אורפק, שבשליטת רפק טכנולוגיות, הנסחרת בתל אביב. החברה גייסה באחרונה 15 מיליון דולר לפי שווי חברה של 80 מיליון דולר, ואולם בניגוד למרבית ההנפקות בלונדון, בהן רוב המשקיעים הם מוסדיים בריטיים, רוב המשקיעים בהנפקה זו היו אמריקאיים.



מארק גרין, מנהל המשרד הישראלי של בית ההשקעות אונטרברג שליווה את ההנפקה (ביחד עם החתם הבריטי סימור פירס ועם לידר הנפקות), מסביר כי זוהי הפעם הראשונה שבנק אמריקאי משתמש ב-AIM כמכשיר לגיוס ממשקיעים אמריקאיים: "בארה"ב תמיד היה שוק לחברות קטנות שרצו לצאת בהנפקה ראשונה לציבור. אבל בתקופה האחרונה, אחרי חוקי סרביינס אוקסלי, כבר לא הגיוני שחברות קטנות ינפיקו בוול סטריט. בגלל שיש גם חברות שרוצות הנפקות קטנות וגם משקיעים אמריקאיים שרוצים להשקיע בהנפקות כאלה, ה-AIM הוא פתרון טוב לאותן חברות שלפני חמש שנים יכלו להנפיק בנאסד"ק".



גרין מציין שבצינור של אנטרברג יש לפחות עוד עשר חברות ישראליות שמעוניינות להנפיק בלונדון ולשתף משקיעים אמריקאיים. "להנפקה של אורפק יכול להיות אפקט מעניין לגבי ההנפקות הבאות של הישראליות בלונדון. עדיין מדובר בחברה ציבורית אבל עם משקיעים איכותיים וכיסוי של בית השקעות כמו שמקבלת חברה הנסחרת בארה"ב. לגבי הטענה שנשמעת על מחזורי המסחר הנמוכים ב-AIM, הבעיה היא לא הבורסה אלא המניה. גם בנאסד"ק יש הרבה חברות עם מסחר זעום. הבעיה היא לא השוק אלא החברה, ולכן לחברות איכותיות יהיו מחזורי מסחר טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully