וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין העלתה את הערכת גודל כלכלתה ב-2004 ב-17% והיתה לכלכלה ה-6 בגודלה בעולם

סוכנויות הידיעות

20.12.2005 / 9:16

לפי תחזיות הצמיחה של סין עבור 2005 היא עשויה לעבור גם את צרפת ובריטניה השנה ולעמוד במקום הרביעי; העלאת נתון התמ"ג לכ-1.981 טריליון דולר עשויה להגדיל את הלחץ על סין לנייד את היואן



סין העלתה בצורה חדה את הגודל הרשמי של כלכלתה היום לאחר שערכה מפקד מקיף במשך שנה. לפי ממשלת סין, היתה כלכלת סין ב-2004 גדולה ב-16.8% מההערכות הקודמות, כיוון שבהערכות הקודמות לא נכלל חלק גדול ממגזר השירותים מהיר הצמיחה. הנתון החדש, לפיו התמ"ג הסיני היה 15.987 טריליון יואן (כ-1.981 טריליון דולר), מזניק את סין למקום השישי בעולם, לפני איטליה.



אם כוללים את הונג קונג, הנחשבת לטריטוריה הסינית אך מדווחת על תוצאות נפרדות, עוברת סין את כלכלות בריטניה וצרפת ותופסת את המקום הרביעי. אך גם ללא הונג קונג, ב-2005 עשויה סין לעבור את בריטניה. לפי תחזיות הצמיחה של ממשלת סין לגידול של 9.4% בתמ"ג, כלכלת סין צפויה להגיע לכ-2.16 טריליון דולר ב-2005. בריטניה לעומת זאת צפויה לצמוח ב-1.7% ב-2005, לפי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), וגם כן תגיע לקרבת 2.16 טריליון דולר.



המפקד שערכה ממשלת סין נמשך שנה וכלל עסקים רבים שלא נכללו בנתונים בעבר, בעיקר עקב צמיחתו המהירה של מגזר השירותים. "הנתונים החדשים נותנים לנו תמונה בהירה והבנה טובה יותר של כלכלת סין", אמר לי דשוי, מנהל לשכת הסטטיסיטקה הלאומית של סין. "על בסיס נתונים אלה יש לנו יותר ביטחון בצמיחה הכלכלית המהירה והיציבה שלנו בטווח הארוך". עם זאת, לי אמר כי הנתונים לא צפויים להשפיע על קיבוע היואן - נושא רגיש בזירה העולמית.



כלכלנים טוענים כבר זמן רב כי הנתונים הקודמים של סין - אף כי העידו על צמיחה אדירה - לא שיקפו נאמנה את גודל הכלכלה. "נתוני התמ"ג החדשים הם שיפור משמעותי לעומת הקודמים", אמר ברט הופמן, הכלכלן הראשי של הבנק העולמי בסין.



העלאת ההערכות לגודל כלכלתה של סין צפויות להביא להגברת הלחץ על הממשל הסיני לשחרר את קיבוע היואן. בתחילת השנה ערכה סין ניוד של היואן ושינתה את הקיבוע שלו מקיבוע לדולר לקיבוע לסל מטבעות. אך הייסוף שנבע מהמהלך היה קטן ולא ריצה את שותפות הסחר העיקריות שלה. ארה"ב, שהגירעון במאזן הסחר שלה מול שיא שובר שיאים, מאיימת כבר זמן מה על הטלת סנקציות נגד סין באם זו לא תשחרר את הקיבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully