וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים במשרד הבריאות: עקב קשיים בהטמעת מערכת מרכב"ה לא קיבלנו שכר

עינב בן יהודה

20.12.2005 / 9:39

מטרת פרויקט מרכב"ה, שעלותו יותר מחצי מיליארד שקל, לאחד את כל תשתיות המחשוב של משרדי הממשלה; לעובדים הוסבר כי בעקבות תקלה טכנית הם אינם מוגדרים כעובדי המשרד



מאת עינב בן יהודה וגליה ימיני



עובדים במשרד הבריאות מתלוננים כי לא קיבלו שכר עקב קשיים בהטמעת מערכת המחשוב החדשה שהותקנה במסגרת פרויקט מרכב"ה. מדובר בעשרות עובדים, מהם במשרה חלקית, שנקלטו לעבודה במשרד הבריאות לאחר תחילת הפרויקט, וכן בעובדים משוקמים המועסקים במתקני שיקום שונים של משרד הבריאות ואמורים אף הם לקבל שכר ממשרד הבריאות.



העובדים והמשוקמים עדיין לא קיבלו שכר עבור אוקטובר-נובמבר. לטענתם, לאחר שפנו לממונים עליהם, נאמר להם כי העיכוב בתשלום שכרם נובע מקשיים טכנולוגיים הנובעים מהטמעת מערכת המיחשוב החדשה, שהחלה לפני קבלתם לעבודה. לעובדים הוסבר כי בעקבות תקלה הם אינם מוגדרים כעובדי משרד הבריאות ולכן שכרם מעוכב.



עוד נאמר לעובדים כי לא ברור מתי תתוקן התקלה, ולפיכך - מתי יועבר להם שכרם. כמה מהעובדים קיבלו מקדמה על חשבון השכר שלו הם זכאים. במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי מדובר בארבעה עובדים אשר לא קיבלו את שכרם; וכן כי המשרד מטפל בנושא, ועד לפתרון הבעיה העובדים יקבלו את שכרם בדרך של תשלום מקדמה.



פרויקט מרכב"ה הוא אחד מפרויקטי המחשוב הגדולים בישראל, ומטרתו היא לאחד את כל תשתיות המחשוב של משרדי הממשלה לתשתית אחת הבנויה על תוכנות החברה הגרמנית SAP - תוכנות המיועדות לניהול תשתיות הארגון. חברת התוכנה נס טכנולוגיות נבחרה לספק את תוכנות SAP לממשלה ואף לבצע את תהליך הטמעת התוכנה בחלק מהמשרדים.



הפרויקט, שעלותו הכוללת היא יותר מחצי מיליארד שקל, החל ב-2001 וצפוי להסתיים ב-2007. הפרויקט סבל עיכובים ושינויים רבים בגלל שורה של ליקויים. דו"ח מבקר המדינה האחרון הקדיש פרק נכבד לליקויים שנתגלו בפרוייקט מרכב"ה לכל אורך דרכו. אולם זה המקרה הראשון שבו התגלה ליקוי טכני בהטמעת המערכת, ולא רק ליקוי בדרך ניהולו הכוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully