וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות גרין בול: בטווחים קצרים-בינוניים אין קשר בין שוק המניות הישראלי ובין המצב הכלכלי בארץ

שרון שפורר

20.12.2005 / 10:24

כך עולה ממחקר שערך בית ההשקעות; ארז צדוק, מנכ"ל גרין בול: שוק המניות הישראלי יגיב במחצית הראשונה של 2006 לבחירות יותר מאשר למצב הכלכלי



בטווחים קצרים-בינוניים אין קשר בין שוק המניות הישראלי ובין המצב הכלכלי בארץ. כך עולה ממחקר שנערך בבית ההשקעות גרין בול, המתמחה בהשקעות גלובליות וש-20% ממניותיו נרכשו בשבוע שעבר על ידי בנק דיסקונט.



על פי המחקר, המצב בישראל אף קיצוני יותר מהנעשה במדינות מתפתחות אחרות בעולם. המסקנה הנובעת מהמחקר, על פי ארז צדוק, מנכ"ל גרין בול, היא שבשנת 2006 המצב המדיני יכריע האם שוק המניות הישראלי ימשיך בנסיקה, ולא המצב הכלכלי בארץ.



המחקר שנערך בבית ההשקעות גרין בול בדק את הקשר שבין שוק המניות ובין המצב הכלכלי בכל מדינה, בעשור האחרון. מטרת המחקר היתה לבדוק האם ניתן לחזות את תשואת או כיוון הבורסות השונות בעולם, על פי מצבה הכלכלי של המדינה. על פי המחקר, במדינות המפותחות קיים קשר חזק בין נתונים מקרו-כלכליים במדינה כגון רמת האינפלציה, רמת התעסוקה, ביקושים לנדל"ן ופרמטרים נוספים, ובין שוק המניות. על פי המחקר, המדינות בעלות הקשר החזק ביותר בין המצב הכלכלי ובין שוק המניות הן: אוסטרליה, קנדה, דנמרק ונורווגיה.



מדינות נוספות בהן קיים קשר הדוק הן יפאן, ספרד, ארה"ב, אירלנד וצרפת. לדברי צדוק, לא במקרה מדובר במדינות שרובן "נטולות דאגות", מדינות שבהן אין הרבה אינדיקטורים העשויים להשפיע על שוקי המניות, למעט האינדיקטורים הכלכליים. בשווקים מתעוררים, לעומת זאת, ניכרת השפעה רבה של אירועים פוליטיים ובטחוניים, על שוק המניות, ולאו דווקא השפעתם של נתונים כלכליים.



המחקר שערך בית ההשקעות לגבי הקשר בין שוקי המניות לכלכלות המקומיות, גילה כי ממוצע הקשר הקיים בשווקים המתעוררים, נמוך ב-41% מממוצע הקשר בין שוקי המניות לכלכלות מקומיות במדינות מפותחות. לדברי צדוק, הקשר בין שוק המניות הישראלי לכלכלת ישראל נמוך ב-54% מהממוצע העולמי, כשהכלכלה הישראלית "לא מככבת" גם בשווקים המתעוררים עם קשר הנמוך ב-21% מהממוצע.



נתון מעניין נוסף שעלה מהבדיקה שביצע צדוק מצביע על כך שבתקופות של אירועים גיאו-פוליטיים או בטחוניים משמעותיים, המתאם בין שוק המניות לכלכלת ישראל נחלש יותר מהרגיל. לכן, יש לצפות לכך שבמחצית הראשונה של שנת 2006 שוק המניות יתנהג יותר בהתאם לבחירות ולתוצאותיהן, מאשר על פי המצב הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully