וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה שוחרר מבית החולים למעונו בירושלים; "אני רואה שהתגעגעתם אלי"

אלוף בן

20.12.2005 / 13:36

שרון הודה לצוות ביה"ח על הטיפול ולציבור על ההתעניינות בבריאותו; אמר כי הוא אינו חושב שלאשפוז תהיה השפעה על תפקודו; רה"מ נמנע מלהשיב לשאלות בנוגע לניצחונו של נתניהו בליכוד



מאת אלוף בן, מזל מועלם, גדעון אלון ושירות "הארץ"



ראש הממשלה, אריאל שרון, שוחרר בצהריים מבית החולים "הדסה עין כרם" למעונו בירושלים. בטרם צאתו מבית החולים יצא ראש הממשלה אל העיתונאים והודה לציבור על ההתעניינות והדאגה לבריאותו ביומיים באחרונים. שרון אמר כי הוא אינו חושב כי אשפוזו ישפיע על תפקודו אך נמנע מלהשיב לשאלות עיתונאים בנוגע לניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות בליכוד.



"אני רואה שהתגעגעתם אלי", אמר שרון. "התרגשתי למראה אזרחי ישראל על הדאגה הרבה שגילו לבריאותי ואני מודה להם מקרב לב. עכשיו אני צריך להזדרז לחזור לעבודה ולנוע קדימה". שרון הודה גם לצוות הרפואי של בית החולים על הטיפול בו.



עוזריו של ראש הממשלה אמרו עוד אתמול כי בכוונתם להוציא את ראש הממשלה אל התקשורת בטרם ישוחרר, כדי להראות לציבור שהוא חש בטוב ומתפקד כרגיל. "אני יכול להעיד שראש הממשלה התאושש במהירות", אמר הבוקר סגנו אהוד אולמרט. "זה אותו אריק שאני מכיר, עם אותו חוש הומור ואותו חיתוך דיבור", אמר. רופאי ראש הממשלה אמרו כי הלילה הוא ישן היטב. היום יעבור כמה בדיקות לפני שיחרורו מבית החולים.



"התמונות יהיו משכנעות, כי הוא נראה פיקס", אמר אמש אחד מעוזריו. מאוחר יותר יפורסמו תמונות מפגישת עבודה, ששרון יקיים במעון הרשמי. סיור שתוכנן לו היום בגדר ההפרדה בגוש עציון נדחה.



האסטרטגיה התקשורתית, שעליה המליצו יועצי שרון, היתה של "חזרה לשגרה". לדעתם, אין טעם להגזים באירועים פומביים וחשיפה תקשורתית, מעבר לפעילות הרגילה של ראש הממשלה, כיוון שהדבר ייראה מוגזם ומאולץ. עדיף שיחזור בהדרגה לסדר יומו הקודם, ופרשת אשפוזו תרד מסדר היום.



שני מסרים מרכזיים שנקבעו על ידי האסטרטגים של "קדימה" בלילה בו אושפז שרון, הובילו אתמול את סדר היום התקשורתי של המפלגה הצעירה. האשפוז חשף באחת את מצבה המיוחד של קדימה כמפלגה הנשענת על פופולריות של אדם אחד, ולכן המסר הראשון שהדגישו אנשי המפלגה: קדימה היא מפלגה של דרך עם גלריית פוליטיקטים מנוסים ולא רק של איש אחד. מסר זה יחודד בהמשך כאשר בכירי קדימה ימוצבו בקמפיין הבחירות ככוורת של שרון.



המסר השני של המפלגה: מצבו הבריאותי של שרון טוב והעסקים כרגיל. ההנחה היא שמצב בריאותו, כשירותו וגילו של שרון לא ירדו מסדר היום של הבחירות, שכן יריביו הפוליטיים והתקשורת לא יניחו לנושא.



תלויים באדם אחד



ברוח המסרים אלו אמר אתמול השר מאיר שטרית כי "אין ספק שראש הממשלה הוא אבן היסוד של המפלגה. בלעדיו המפלגה יכולה לאבד חצי מכוחה, אבל קדימה זו גם דרך, קבוצה גדולה של אנשים מנוסים שממלאים תפקידים בכירים". גם ממלא מקום רה"מ, השר אהוד אולמרט, אמר כי המפלגה מציגה קבוצה מרשימה של אנשים. "צריך להראות שיש הנהגה בקדימה", אמר אחד מחברי הכנסת במפלגה, "האירוע אתמול חשף בעיה לא פשוטה. אנחנו תלויים באדם אחד ולמזלנו הוא הבריא, אבל צריך להפיק לקחים".



יועצי שרון הרבו אתמול להתראיין והעבירו את המסר ששרון שב לאיתנו. רענן גיסין סיפר על הבן גלעד שהשתלט על מיטת אביו בעוד האב מתסתובב בחדר. היועץ הפוליטי, ארז חלפון, סיפר על התעניינותו של שרון בפריימריס בליכוד. יועצים אחרים סיפרו על דיווחים שוטפים שקיבל שרון לאורך היום ועל מצב רוח טוב. היועץ, עו"ד דובי ויסגלס, אמר בצאתו מחדרו של שרון כי "הכל כלא היה". היועץ האסטרטגי, ליאור חורב, אמר: "קרה ונגמר. הכל כרגיל, אנחנו עוסקים בהתארגנות לבחירות. כשראש הממשלה יחזור בקרוב מאוד לעשייה לא ישאלו יותר שאלות, כי עובדתית מבחינה רפואית אין בעיה".



מנהלי הקמפיין של קדימה גם הפיצו אתמול סטיקרים, שלדבריהם נוסחו על ידי תומכים ונשלחו למשרדיהם, בהם הסטיקר: "שרון אנחנו איתך. ממשיכים קדימה". זאת, במטרה להגביר את האמפתיה הציבורית לשרון.



סיעת קדימה התכנסה אתמול לישיבתה השבועית בכנסת בלי שרון. אולמרט אמר בישיבה כי "אינני סבור שייגרם נזק לקדימה בבחירות בעקבות אשפוזו של שרון". אולמרט הוסיף כי "שרון יחזור ויהיה בסדר". לישיבה הגיעו כל חברי הסיעה, ביניהם השרים שאול מופז, ציפי לבני ומאיר שטרית ובנו של ראש הממשלה, ח"כ עמרי שרון ונעשה ניסיון "לשדר עסקים כרגיל". יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ רוני בר-און, סיפר כי שוחח עם שרון דקות ספורות לפני הישיבה. לדבריו, שרון אמר לו כי הוא חש בטוב והתעניין בשלומו ובשלומם של כל חברי הסיעה.



מנהל הקמפיין של קדימה בבחירות, אייל ארד, אמר בישיבה כי כ-20 אלף איש הביעו עד כה את נכונותם להצטרף לקדימה. יו"ר מטה הארגון של קדימה ומ"מ יו"ר מטה הבחירות, השר שטרית, אמר ש"המטרה שקבענו לעצמנו היא להגיע ל-100 אלף חברים במפלגה עד הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully