וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בורסת טוקיו טקואו טסורושימה התפטר בעקבות הבעיות הטכניות בבורסה בחודשיים האחרונים

TheMarker

20.12.2005 / 13:14

התפטרותו באה בעקבות טעות המסחר במניות ג'יי-קום, שהביאה להפסד של כ-347 מיליון דולר לבנק מיזוהו פייננשל ובעקבות נפילת המערכות בבורסה בנובמבר, שהביאה להפסקת המסחר למשך 4 שעות



נשיא בורסת טוקיו, טקואו טסורושימה, התפטר לאחר ששתי תקלות במערכת המסחר פגעו באמינות שוק המניות השני בגודלו בעולם. טסורושימה יוחלף על ידי יו"ר הבורסה טייזו נישימורו עד למציאת נשיא קבוע. התפטרותו של טסורושימה מגיעה לאחר שבנובמבר קרסה מערכת המחשוב של הבורסה והביאה להפסקת המסחר במשך למעלה מ-4 שעות, ובדצמבר מנעה מערכת המסחר תיקון טעות בפקודת מסחר במניות ג'יי-קום, שעלתה לבנק מיזוהו פייננשל 347 מיליון דולר.



"נזדקק להשקיע את מירב מאמצינו על מנת להקים מערכות חדשות שיחזירו אלינו את אמון המשקיעים", אמר טסורושימה היום. טסורושימה, שהיה נשיא הבורסה הראשון שלא הגיע מבחוץ אלא עבד במשך שנים בבורסה, לא היה מודע לבעיות במערכת ביטול הפקודות, לדבריו. טסורושימה אמר כי טעות המסחר במניות ג'יי-קום היתה עדות נוספת למיושנות מערכות המחשוב של הבורסה.



שוויין הכולל של החברות הנסחרות בבורסת טוקיו מגיע לכ-4.6 טריליון דולר - הבורסה השנייה בעולם לפי שווי החברות הנסחרות, אחרי ניו יורק.



מערכת המסחר של בורסת טוקיו לא הגיבה לארבעה ניסיונות לבטל את פקודת המכירה השגויה של 610 אלף מניות ג'יי-קום. מיזוהו סקיוריטיז, חטיבה של הבנק השני בגודלו ביפאן, היתה זו שביצעה את הפקודה, והביאה לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום היפאנית - חברה בעלת שווי שוק של 93 מיליון דולר בלבד - ביום המסחר הראשון שלה בבורסת טוקיו. אך מיזוהו ניסה לבטל את פקודת המסחר ולא הצליח בשל תקלה במערכת המסחר של הבורסה.



רגולטור מגזר ההשקעות ביפאן אמר כי יבקש מחברות הברוקראז' שהרוויחו מהטעות - ביניהן הבנקים UBS ומורגן סטנלי - להחזיר למיזוהו את הכספים שהפסיד בשל ביצוע העסקה. בנק ליהמן ברדרס וניקו קורדיאל, הברוקראז' השלישי בגודלו ביפאן, הודיעו כי הם שוקלים צעד שכזה, ו"לא רוצים להיראות כמי שהרוויח על חשבונה". גם UBS ומורגן סטנלי אמרו כי הם שוקלים צעד כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully