וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית העלתה את תחזית הצמיחה לגוש היורו ל-0.6% ברבעון הנוכחי וברבעון הבא

סוכנויות הידיעות

20.12.2005 / 13:45

הנציבות צופה גם צמיחה יציבה של 1.9% ב-2006 על רקע התאוששות הכלכלה האירופית; עבור 2005 צופה הנציבות צמיחה של 1.3%



הנציבות האירופית העלתה את תחזית הצמיחה לכלכלת גוש היורו ל-0.6% ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, וצופה צמיחה יציבה ב-2006. קצב צמיחה זה זהה לצמיחה שנרשמה ברבעון השלישי בגוש היורו. מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר בתשעת החודשים הראשונים של השנה מאז תחילת 2001.



קלאוס רגלינג, ראש המחלקה הכלכלית של הנציבות, אמר היום כי "ההתאוששות בגוש היורו צוברת תאוצה. אנחנו אופטימיים יותר לגבי תחזית הצמיחה". נתונים ממשלתיים ועסקיים שפורסמו החודש הראו סימני התאוששות בכלכלת 12 המדינות השותפות למטבע היורו.



בטחון המשקיעים בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, גדל בקצב המהיר ביותר מזה 12 שנה. העלייה בייצוא, שנהנה מחולשת היורו ומשיעורי הריבית הנמוכים באירופה, צפויה להוביל את הצמיחה ולעודד גם את הצריכה הפרטית והשקעות ההון במגזר העסקי. ההתאוששות בכלכלה האירופית עודדה את הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להעלות את שיעור הריבית בגוש היורו ל-2.25% - העלאה ראשונה מזה חמש שנים.



בחודש שעבר, הודיעה הנציבות, כי הצמיחה צפויה להאיץ ב-2006 ל-1.9%, לעומת צמיחה צפויה של 1.3% ב-2005. היום אמר רגלינג, כי ייתכן שנתונים אלה יתוקנו כלפי מעלה. רגלינג הוסיף, כי ייתכן שכלכלת גרמניה תצמח מהר יותר מהתחזית הנוכחית של הנציבות - 1.2%.



עוד הודיעה הנציבות, כי יש "סיכון נמוך אך לא חסר משמעות לחלוטין", שמחירי הנפט הגבוהים יתחילו להשפיע בשנה הבאה על מחירי המוצרים ועל השכר. גם התחזקותו של היורו בשנים הקודמות עשויה להגביר את הלחצים האינפלציוניים על המחירים. בנובמבר נרשמה אינפלציה של 2.3% בגוש היורו - מעל ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully