וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון סירני מאקסלנס: "השוק יכול לטפס בעוד 15%-10%; הזרים ממשיכים לפעול - והמקומיים רודפים אחריהם כל הזמן"

נתן שבע

20.12.2005 / 16:14

בסך הכל הזרים היו אדישים למצבו של שרון אתמול, אומר סירני; הזרים עדיין רואים כאן מניות מעניינות כמו בזק, דיסקונט וקבוצת דלק



הבורסה יכולה להגיע עד 950-900 נקודות - השוק יכול לעשות מהלך של 15%-10% נוספים תוך שנה", אומר רון סירני מנכ"ל אקסלנס שירותי בורסה.



"זרימת הכסף של הזרים היא חזקה. לא נתקלתי בתופעות כאלה מעודי, הזרימה שלהם כמעט אינסופית. זה נראה לפעמים כאילו המקומיים שמלאים בסחורה רודפים אחריהם. הזרים בימים האחרונים היו כמעט אדישים להתפתחויות לגבי מצבו של שרון הם לא פעלו תחת לחץ. דיברנו עם עשרות גופים שאלנו מה יעשו ואלה נשארו אדישים לפוזיציה שלהם.



"הזרים עדיין רואים כאן מניות מעניינות בדמות בזק, דיסקונט וקבוצת דלק. מימשנו לאחרונה עבור תשובה חבילה של מניות דלק בהיקף של 40 מיליון דולר והחבילה נחטפה במהירות תוך ביקושים אדירים. בין לבין בינתיים אנחנו גם רואים מידי פעם מעבר שלהם ממניות שעשו מהלך רציני. לאומי, שכמעט השלימה מהלך של 20% בחודש, סובלת לאחרונה מימושים וכך גם מניית הפועלים. מזרחי גם היא יקרה עבורם".



ועל מה אתה מבסס את התחזית האופטימית לשנה הבאה?



"ההתעניינות של הזרים בשוק המניות נמשכת, המצב הכלכלי טוב, סטנלי פישר כנגיד וודאי מועיל לתדמית של השווקים הפיננסים שלנו בעולם. גם המהפך היום בשוק קשורה להתבטאות שלו שדירוג האשראי יעלה לאחר הבחירות. הערבויות להם זכתה ישראל מארה"ב, הגרעון הנמוך גם הם תורמים למגמה. כמו התשואות בשוק הסולידי עדיין אטרקטיוויות".



איזה מניות מרכזות עניין לאחרונה?



"מניות חברות האחזקה חזק בתמונה - החברה לישראל ודיסקונט השקעות. כמו כן מגזר הנדל"ן הולך להיות חזק בשנה הבאה. גם הנדל"ן המניב כמו קרדן שמשקיעה בחו"ל באמצעות GTC, אלקטרה, כלכלית ירושלים ודלק בינ"ל. כמו כן בשוק המקומי מניות כמו דמרי, אזורים ומלח - עם קרעות בעתלית ואילת. ההערכות כי מגזר הנדל"ן יוצא מהמיתון שלהתעררות יכולה לתרום גם השקת הריטים בתחילת השנה".



מה יכול להבריח את הזרים?



"הרבה תלוי בשרון. אין לאדם אלטרנטיווה פוליטית הוא הוביל מהלך מדיני ביחד עם מדיניות כלכלית שהםכה כאן את התמונה, כך שפגיעה בו חס וחלילה אולי תשנה את התמונה. ניצחון של החמאס בבחירות גם היא יכולה לשנות את התמונה אך אני מאמין שאם זה יקרה תהיה כאן התערבות בין לאומית".



מאיזה מניות היית מתרחק?



"אין משהו מיוחד. אולי מניית אסם נראית כמניה שלא מצליחה להתרומם. גם מזרחי נראה כבר קצת מחוץ לתמונה לאחר העליות שביצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully