וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ל-4.466%; מניית מורגן סטנלי מוסיפה 2.8%

עפרה שלו

20.12.2005 / 17:20

ירידה חדה מהצפוי במדד המחירים ליצרן פועלת לטובת שוק האג"ח, אולם נתוני התחלות הבנייה החזקים מעוררים ציפיות כי הון יופנה משוק האג"ח לאפיקים מסוכנים יותר; הדולר עולה מול היורו והין



מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט על רקע ירידה חדה הצפוי במדד המחירים ליצרן ותוצאות כספיות טובות של מורגן סטנלי, יועץ המיזוגים השני בגודלו בעולם. דאו ג'ונס עולה ב-0.1%; נאסד"ק יורד ב-0.1%. שביתה בתחבורה הציבורית של ניו יורק עשויה להקטין את נפח המסחר. בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב נרשמות ירידות. התשואה על האג"ח ל-10שנים עולה ב-0.024% ל-4.466%.



איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק פתח בשביתה בעקבות כישלון מו"מ על שיפור תנאי ההעסקה. מייקל בלומברג, ראש העיר, אמר כי השביתה עשויה לעלות לעיר כ-400 מיליון דולר ביום.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב רשם ירידה של 0.7% בנובמבר, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. היתה זו הירידה החודשית החדה ביותר מאז אפריל 2003. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה ב-0.1%. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד - 0.3% - ועלייה חדה יותר של מדד הליבה - 0.2%.



בנוסף דיווח משרד המסחר האמריקאי על נתוני התחלות הבנייה לנובמבר. התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-5.3% לשיעור שנתי מותאם עונתית של 2.123 מיליון יחידות דיור חדשות. תחזיות הכלכלנים שיעור של 2.023 מיליון התחלות בניה חדשות.



אישורי הבנייה, המהווים מדד לפעילות עתידית בשוק הדיור, עלו ב-2.5% לשיעור שנתי של 2.16 מיליון יחידות.



הדולר התחזק מעט בעקבות הירידה החדה מצפוי במדד המחירים ליצרן. מול הין הוא עולה ב-0.5% ל-116.7 ין לדולר. מול היורו מתחזק הדולר ל-1.193 דולרים ליורו.



מורגן סטנלי (סימול MWD), יועץ המיזוגים והחתם השני בגודלו בעולם, דיווח על צמיחה של 49% ברווח ברבעון הרביעי, בהובלת עלייה בהכנסות בחטיבת בנקאות ההשקעות והמסחר. הרווח הנקי עלה ל-1.79 מיליארד דולר מ.12 מיליארד דולר בתקופה המקבילה לפני שנה. ההכנסות עלו ל-6.96 מיליארד דולר. מניית החברה עולה ב-2.8%.



היה זה רבעון חזק לחמש חברות ני"ע המובילות במונחי שווי שוק. בשבוע שעבר דיווחו על זינוק ברווחים גולדמן סאקס, ליהמן ברדרס ובר סטרנס.



וול מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, יורדת ב-0.3% על רקע חקירה פלילית בנוגע להשלכת פסולת רעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully