וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מלניק מצביע על המשך ההתרחבות הכלכלית בנובמבר - בשיעור מתון של 0.1%

שרון שפורר

20.12.2005 / 18:58

המדד הושפע מירידת הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר; הירידה נובעת בחלקה בשל מיעוט ימי העבודה בנובמבר ומהמשך עליית הפדיון של ענפי המסחר והשירותים - המשקפת התרחבות של הצריכה הפרטית



מדד מלניק למצב המשק עלה בחודש נובמבר ב-0.1% - עלייה מתונה מעט יותר מאשר העלייה במדד המשולב של בנק ישראל, שעמדה על 0.2%. לדברי פרופ' רפי מלניק, דיקן בי"ס לאודר לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, מדד חודש נובמבר משקף את המשך צמיחת המשק.



המדד הושפע מירידת מדד הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר. ירידה זו נובעת בחלקה מהקושי לנכות את ההשפעות העונתיות בשל מיעוט ימי העבודה הפעילים שהיו באותו החודש, וכן מעדכון כלפי מטה של מדד הייצור התעשייתי של חודש ספטמבר. בנוסף, הושפע מדד חודש נובמבר מהמשך עליית הפדיון של ענפי המסחר והשירותים, המשקפת התרחבות של הצריכה הפרטית.



רכיבי מדד נובמבר כוללים: ירידה של 1.9% במדד הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר, לעומת עלייה של 0.2% בחודש ספטמבר; עלייה של 1.2% במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש אוקטובר, לעומת עלייה של 1.9% בחודש ספטמבר, ירידה של 3.3% במדד היבוא בחודש נובמבר, לעומת ירידה של 1.9% בחודש אוקטובר, ועלייה של 1.3% במספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש ספטמבר, לעומת ירידה של 0.7% בחודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully